Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg have et IVS for min søn på 16 år

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Min søn tjener penge på nettet, hvor han tilbyder "servehosting" men han vil komme til at tjene over 50000 kr. om året.

Opgaven lyder på, at han bor hos hans mor, som får boligsikring, hvor der så vil blive nedsættelse i boligsikring og det vil moren ikke med til, så min søn er bange for at han er nødt til at lukke ned og først starte igen når han er 18 år, men det er lidt trals nu hvor det går så godt .

Jeg bor i eget hus, så jeg tænker på om jeg kan starte et IVS, som så min søn kan kan arbejde viderer i, indtil han bliver 18 år og kan have en IVS i hans eget navn

Indtil da skal han så være ansat i "mit" Selskab og modtage løn, som passer til hans frikort eller så meget han nu må tjene inden moren bliver trukket i boligsikring og når han så bliver 18 år, ville jeg gerne at det var muligt at min søn kunne overtage hele Selskabet, sådan at jeg kom helt ud af det igen.

Er det snyd, eller er det muligt?

Kan det være en fordel at jeg har en Holdingselskab for nemmere at kan overdrage Selskabet til min søn?

Jeg ved at jeg skal have en lovpligtig Arbejdsskadeforsikring og at jeg nok også skal have en netbankforsikring til erhverv.

med venlig hilsen

Kurt B

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er helt lovligt at du stifter et IVS og derefter straks sælger anparter til din søn, bare du selv eller en anden over 18 forsat er direktør. Ud over forsikring osv - skal du nok regne med at tage banken i ed - og få en aftale, som givet vil indeholde, at du personligt skal kautionere som direktør - for selskabet gæld. Det har ikke som sådan betydning med holding her - for du overdrager jo til din søn lige fra start

Med andre ord - du stifter-  han køber anparterne - du forsætter som direktør (betydning for dagpenge andet er muligt) Din søn får som ejer ikke indflydelse på boligsikringen med mindre han hæver løn. Det kan så over år give lidt ekstra skat, da der så betales selskabsskat og siden kan han max få 50t ud til udbytteskat 27% så opsparet overskud vil være ganske hårdt beskattet (topskat) Overvej at få råd fra en revisor - måske må han tjene en vis mængde inden moders boligsikring rammes - check det? http://johnhannover.blogspot.dk/2015/10/eje-et-selskab-som-under-18.html med mere om det og

for 55 kr letlæst bog om at stifte og drive IVS http://johnhannover.blogspot.dk/2015/10/eje-et-selskab-som-under-18.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Apr 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:45

Hej John

Og tak for det første svar

Jeg vil lige høre, om hvis jeg oprette et IVS med startkapital på 5000 kr   ( og de 5000 kr er min søns penge),

og han så overtage alle anparter med det samme, skal han så købe anpartene af selskabet for 5000 kr igen?

og når du skriver, at han kan overtage alle anparter med det samme, mener du så at vi skal have skrevet det ind i ivs`en, mens vi er ved at oprette den eller er det noget vi skal gøre bagefter med IVS i hånden?

Vh Kurt B

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:14

Du stifter selskabet i dit navn og for sønnikes penge evt. Når selskabet er stiftet laver du efterfølgende et gavebrev hvor du giver sønnen anparterne som en gave. Du registrerer ham som ejer i ejerregistret. Som nævnt af John en myndig dom direktør.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:32

Kurt B:

Hej John

Og tak for det første svar

Jeg vil lige høre, om hvis jeg oprette et IVS med startkapital på 5000 kr   ( og de 5000 kr er min søns penge),

og han så overtage alle anparter med det samme, skal han så købe anpartene af selskabet for 5000 kr igen?

og når du skriver, at han kan overtage alle anparter med det samme, mener du så at vi skal have skrevet det ind i ivs`en, mens vi er ved at oprette den eller er det noget vi skal gøre bagefter med IVS i hånden?

Vh Kurt B

du opretter  - der er nok ingen der kontrollerer for hvis penge da du må give sønnen 5000 som skattefri penge . men ellers - for egne penge og du giver så sønnen skattefri gave på anparternes værdi 5000 kr lige efter du har stiftet. Læste du egentlig linket http://johnhannover.blogspot.dk/2015/10/eje-et-selskab-som-under-18.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)