Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

søge patent uden patent kontor

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej har en opfindelse som jeg gerne vil søge patent på. på patent og varemærkestyrelsen kan man jo søge selv for langt billigere penge, er der nogen her inde der har gjort det. ?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har undersøgt det ifm en opfindelse af et simkort, som selv kunne vælge telefonmast og dermed udbyder. P&V anbefalede mig - jeg kan ikke huske om det var mellem linjerne - at jeg fik professionel hjælp. Jeg kan derfor anbefale dig, ikke at gøre det selv. Der er rimelig mange krav til, at du overhovedet kan få patent og desuden udfordringer og krav til dokumentation - jeg vil endda kalde det egentlige faldgruber. Et eksempel er, at du skal undersøge, om patentet er taget i forvejen - eventuelt i udlandet med retsvirkning i Danmark. Jeg kan bestemt anbefale dig at konferere med en ekspert på området, hvis du da ikke 'bare' skal forsøge dig hos p&v først.

Tilmeldt 12. Apr 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :) jeg er også i tvivl om hvad jeg skal gøre, jeg tager et møde med DKpto, så må jeg se hvad de siger. Tak jørgen

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit debatindlæg "Selvmøder = selvmorder" kan også bruges hvis du selv vil ansøge om patent m.v.

mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke kan eller vil betale for patentbureau/-agent som nemt koster 20-30.000 eller mere er HHH metoden der har været omtalt i tidligere tråde på Amino bruges. Det går ud på at skrive ansøgningen selv (eller hvis nogen vil hjælpe) og indlevere den uden at betale i op til 12 mdr. og derefter evt. opgive den og måske indlevere en ny med ny prioritetsdato. Den kendte danske opfinder Hans H. Haraldsted har beskrevet det i en bog der kan hentes gratis med dette link

http://gratisboger.freecluster.eu/2016/11/21/hentdownloade-hhh-metoden-haandbog-for-opfindere-og-virksomheder/?i=1

Patentdiektoratet DKPTO har vejledninger herom og også div. Praktiske eksempler ligesom du kan se andre og søge på espace.net og andre databaser over eksisterende patenter.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)