Jeg tror ikke man kan sige noget generelt om "Aminos investorer" - da der jo er så mange forskellige med forskellige betingelser.
Derfor tror jeg det er mere vigtigt du kigger indad og finder ud af at sætte klare krav op til en investor så du er sikker på at du finder den rigtige.
Desuden er det også rigtig vigtigt at du er vel forberedt og har styr på budgetter osv. så du kan have alt den information klar investoreren skulle bede om. Det gælder om at være så professionel som muligt.
Jeg tror det han mener er om det kan betale sig at gå denne vej.
Jeg vurderer han mener om han kan regne med at finde en investor på AminoKapital hvor det koster 1000kr. at søge. Og det kommer jo meget an på hvad man kommer med af oplæg.
Jeg tror den store fordel er at du for 1000kr. får lov at spørge/lede i et lukket forum hvor færre vil stjæle din ide bl.a. fordi meget få ser den. Det giver dig lige et forspring som prismæssigt svarer til at beskytte sin ide ved at købe 5-10domæner i 1-2år. Det kan jeg ikke vurdere for dig.
Men hvis beløbet er relativt stort er der jo dvca.
Men der er helt sikkert meget nem adgang til kapital, men langt de fleste der søger er alt for ringe til at sandsynliggøre at investor får et udbytte af sin investering plus investeringen retur. 1/3 af alle investeringer går galt, hvis en investor sætter 3 X 100000 så forventer han at få 50% årligt af 300000 dvs. 150000 men betalt af 2 virksomheder dvs. 75000 årligt ud over et bidrag til afbetaling af investeringen på 100000. Dvs. efter 3 år har investor et overskud på ca. 150000 eller ca. 15% årligt - det er altså deroppe af man skal ligge.
Det er prisen for at lade andre løbe risiko for en selv. Vil du selv løbe risiko for egen regning låner du 100000 i banken til 6% i rente og betaler 26000 af hvert år i 5 år. Men de 26000 årligt skal betales af dig uanset om du lukker biksen.
Dvs. regner du med at din virksomhed vil eksistere i mere end 2år så er det sandsynligvis bedre at låne.