Det som bare undrer mig ved IVS er at indskuddet kan være 1 kr.
ja det er jo en beslutning af lovgiverne og der er ikke andre regler for IVS end dem du så kender fra ApS osv
Du hæfter stadig personligt for tilbageholdt A-skat ved lønudbetalinger i et IVS, formoder jeg da.
næh - udgangspunktet er du ikke hæfter personlig for noget som helst så længe du ikke opfører dig groft uforsvarligt eller begår ulovligheder. At du driver selskab dårligt og ikke får råd til skat og moms giver ikke personlig hæftelse som udgangspunkt
Er det til din EGEN løn du bare hæver uden skatteindberetning, så ved jeg man kan hænge på den, men som udgangspunkt ikke for alm ansattes skat eller andet
Lukker man med gæld til skat/moms på over 50.000 så vil der normalt være krav om sikkerhed for moms ved næste stiftelse, ellers kan man bare stifte et nyt - også flere gange i rap.
Banken vil normalt ALTID kræve personlig selvskyldnerkaution - og rimeligt ædruelige leverandører næppe tilbyde større kredit, mens det offentlige, ja de kan jo godt hænge på moms og skat når der lukkes.
På toppen hænger de også på udgiftene til skifteret ved ganske mange tvangslukninger, kurator osv - og bod for for sent regnskab kan der skydes en hvid limpind efter, hvis selskabet bare sendes til tvangslukning, og som du kan gætte, med 1 krone på bagepladen i mange fald, og ikke akk, opsparing, så er tvangslukning jo billigere end 3000 i bod for for sent regnskab og 800 kr for moms osv 
ApS er statistisk sikrere men stadigt er der jo masser med negativ egenkapital som lystigt kører derudaf år efter år med øget negativ kapital og en i bedste fald en lille tekst om, at det forventes driften bliver bedre det kommende år. Sådan er livet - her en lille ny analyse af IVS - du ser den lidt nede som link https://www.danskerhverv.dk/Nyheder/Sider/IVS-2017.aspx
vh John Hannover