Hej allesammen :) Jeg har fået forskellige svar fra forskellige revisorer ang. fradrag for husleje i privat bolig, hvor jeg også driver enkeltmandsvirksomhed, Rengøringsfirma. Minus :( 1. Jeg har ikke noget kontor eller lokaler indrettet specielt til virksomheden Plus :) 1. Jeg har ingen andre adresser hvor jeg driver virksomheden med daglige opgaver som, kundeopkald, kundemails, bogføring, fakturering, løn, tilbudsskrivning, planlægning osv. 2. Jeg har ansatte som kommer både og henter og aflevere rengøringsartikler og info møder afholdes også på adressen 3. Jeg holder jobsamtaler og andre møder fx. med jobkonsulenter fra kommunen på adressen 4. Jeg opbevarer alle rengøringsartikler på adressen ( jeg har intet lager ude i byen). 5. Alle klude og mopper vaskes/tørres på adressen. 6. Adressen er offentlig og kunder kan komme fx. og aflevere nøgler og jobsøgende kan også komme forbi. Omsætning knap 500.000 kr. første regnskabsår, 2016. Forventede omsætning 750.000 kr. andet regnskabsår, 2017. Kort sagt jeg driver min virksomhed fuldt fra egen bolig, men er det nok til at få et lille fradrag af skattefar, selv synes jeg 1/3 af husleje udgiften, ville være fair :) |
Der er så meget skøn over det spørgsmål at det nærmest er umuligt at give et eksakt svar.
Læs evt. nedenstående link.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2083512
I dit tilfælde ville jeg bede om et bindende svar fra SKAT og lægge vægt hvor meget virksomheden fylder i din bolig.....
Men umiddelbart er det op af bakke....