Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for husleje af enkeltmandsvirksomhed i privat bolig.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen :) 

Jeg har fået forskellige svar fra forskellige revisorer ang. fradrag for husleje i privat bolig, hvor jeg også driver enkeltmandsvirksomhed, Rengøringsfirma.

Minus :(

1. Jeg har ikke noget kontor eller lokaler indrettet specielt til virksomheden

Plus :)

1. Jeg har ingen andre adresser hvor jeg driver virksomheden med daglige opgaver som, kundeopkald, kundemails, bogføring, fakturering, løn, tilbudsskrivning, planlægning osv. 

2. Jeg har ansatte som kommer både og henter og aflevere rengøringsartikler og info møder afholdes også på adressen

3. Jeg holder jobsamtaler og andre møder fx. med jobkonsulenter fra kommunen på adressen 

4. Jeg opbevarer alle rengøringsartikler på adressen ( jeg har intet lager ude i byen).

5. Alle klude og mopper vaskes/tørres på adressen.

6. Adressen er offentlig og kunder kan komme fx. og aflevere nøgler og jobsøgende kan også komme forbi.

Omsætning knap 500.000 kr. første regnskabsår, 2016. 

Forventede omsætning 750.000 kr. andet regnskabsår, 2017.

Kort sagt jeg driver min virksomhed fuldt fra egen bolig, men er det nok til at få et lille fradrag af skattefar, selv synes jeg 1/3 af husleje udgiften, ville være fair :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:02

Der er så meget skøn over det spørgsmål at det nærmest er umuligt at give et eksakt svar.

Læs evt. nedenstående link.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2083512

I dit tilfælde ville jeg bede om et bindende svar fra SKAT og lægge vægt hvor meget virksomheden fylder i din bolig.....

Men umiddelbart er det op af bakke....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:26

Enig i bed om bindende svar fra skat men jeg tror det et ret klart NEJ når du ikke har lokale som alene er specialindrettet. Det må du formentlig lave, ellers får du efter min opfattelse et klart nej, og bare at tage det, vil være farligt i form af pludseligt skattechok

Endeligt skal siges at der er stor forskel om det er en lejebolig eller en privat ejet bolig http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html 

Reglerne er ret hårde og handler ikke om et skøn eller retfærdigt eller uretfærdigt ønske - så jeg tror ikke på den, med bed skat om skriftligt svar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:17

Det ser ud til det er op ad bakke:( Havde møde med en revisor der sagde at de selv havde trukket husleje fra i flere år (revisor firma i eget hjem) og aldrig havde haft problemer med det, derfor kunne jeg også sagde han. Havde møde med en anden revisor der sagde man ikke kunne. Synes faktisk det er svært at finde en revisor, da jeg primært har brug for rådgivning og evt. hvis der skulle komme nogle indviklede bogføringsopgaver. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42

løsningen her er at spørge skat - men som nævnt meget op ad bakke Problemet med revisor kan være at det jo er ubeskyttet titel og der er både gode og dårlige  begge katagorier - 

En ikke aut som jeg dog kun hører godt om, og som sikkert rækker er 

Thomas Jørgensen

www.facebook.com/SporgEnRevisor 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nina, argumentet fra den ene revisor om at fordi han kan holder ikke. Han har måske et kontor hvor gan sidder hele dagen og leger med debet og kreditor. Du er nødt til at tage udgangspunkt i dine egne forhold og se om du opfylder de betingelser som praksis har sat op gennem tiden.

Du er nødt til at beskrive overfor SKAT hvordan din virksomhed fylder din bolig ud. Er der vasketøj over det hele, sidder du varelagret når du ser tv mv......

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)