Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatte regler som privat person.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Jeg har tidligere fået hjælp fra jer og prøver igen. Jeg har fundet ud af at jeg som privat person og som har en indkomst ved siden af mit fuldfuldtids job, ikke behøver et firma, men at jeg blot skal skrive min forventede indkomst af min indkomst fra 2017 i min forskudsopgørelse også evt rette den til så den passer i løbet af året. 

MEN, hvis jeg køber nyt udstyr osv, har jeg så nogen muligheder for at trække noget af dette fra selv om jeg ikke har et firma ? 

btw er fotograf. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:34

Endnu mere kompliceret - Du er jo fotograf og skat vil med en vis ret, forvente du også bruger udstyret privat

Du er nok ude i noget med at ansætte en vis levetid - F.eks kamera 10.000 - holder 5 år = 2000 kr Per år og så 50% forbrug i firma = 1000 kr Per år som du kan fratrække som udgift fra din indkomst, men det er langt besværligere med den slags, når du er privat og ikke har firma

Du kan i princip fratrække det konkrete slid/værdiforingese der er på udstyret i forhold til brug privat/firma - men møj kompliceret så jeg synes du skal "vælge side"

I firma vil du god stadigt kunne være ude i delt brug privat osv - 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 19:40

Hvordan skal man vurdere slid på tingene ? 

Dvs hvis jeg køber et kamera kan jeg ikke trækker x-antal % fra ? 

Jeg vil naturligvis gerne gøre det så nemt som muligt, men jeg syntes det er meget bøvlet at skulle oprette et firma mm. Derfor vil jeg helt hvis jeg blot kan holde det ved mig som privat person. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:13

Du må evt skrive til skat i kommunikation - men skulle jeg byde ville jeg sige et kamera holder mindst 5 år og med forventning om brugt privat og firma delvist ville jeg så tage 10% af kameraets pris som udgift mod min indtægt (og ikke fradrag for underskud) Uening - så spørg skat skriftligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)