Hej Aminoer, En partner og jeg går og tænker på en forretningsidé, som vi har planer om at køre et pilotprojekt på. Vores idé går ud på at sælge en formidlingskontrakt, hvor virksomheder får mulighed for at "sælge leads" ifm de kundebesøg de har i forvejen hos deres egne kunder. Så når en VVS'er, køkkensælger, køkkensælger, m.m. besøger en kunde, er de klædt på med materiale fra vores side, til at spørge ind til kundens behov på en række andre produkter/brancher. Såfremt den besøgte kunde har et behov inden for f.eks. forsikring, kan sælgeren/virksomheden sælge leadet for mellem 250-500 kr., alene for telefonnummeret / kontakten. Mit spørgsmål er, hvorvidt virksomheder vil være interesserede i at skulle tage fokus fra deres eget salg, og inkludere vores pitch, blot for at tjene 250-500 kr. ekstra på et almindeligt salgs / kunde besøg? Ris / ros modtages med kyshånd. /Patrick |
Jeg kan se idéen, hvis det er noget der har relevans for den branche personen allerede er i. Fx en blikkenslager spørger om en forsikring mod svamp. Men det kan hurtigt blive træls for kunden, da personen muligvis vil føle sig presset :-)
Et hurtigt spørgsmål til 500 er ligeledes attraktivt kontra "Jeg finder lige mappen frem med 10-30 spørgsmål"
En idé jeg tror der er potentiale i, hvis den gøres korrekt! :-)