Hvad vi gjorde da vi fik ugentlig udbetaling fra Paymill (vores betalingsgateway på daværende tidspunkt) var at bogfører gebyrer 1 gang om ugen (Revisor sagde at det var fint):
- I bogføringsprogram oprette en konto der hedder "paymill" - hver gang vi havde et salg via Paymill ville transaktionen blive bogført her - som salget nu end var, så solgte vi for 500kr inkl moms, bogførte vi for 500kr inkl moms
- Når vi så fik udbetaling ville vi lave en intern overførsel mellem disse 2 konti (fra Paymill til Bank) - samt en postering for den uges gebyr som et samlet beløb - da vi havde et billag for hver udbetaling hvor der stod hvilke transaktioner var en del af udbetalingen samt hvad gebyrer der var opkrævet - kan vi fint gøre det.
-
Idag har det ændret sig en smule da vi nu får en faktura hver måned på de gebyrer som vi end har, men vi har daglig udbetaling - så samme koncept, bare langt flere udbetalinger, (interne overførsler mellem de 2 konti), men kun én postering om måneden for de gebyrer vi har betalt over den måned.
Det giver os et godt overblik og sparer os for en hel del tid da vi ikke skal bogfører gebyrer for hver transaktion der bliver lavet (selvom det kun er 2-3 sekunder, så resultere det alligevel i en hel del tid og endnu større chance for fejl).
Vores faktura / billag der gør op med de gebyrer bliver lavet i slutningen af hver måned anyway, så der er altid på noget tidspunkt hvor vi krydser årstal eller kvartaler - så ingen mærkelige overførsler mellem årstal etc.