Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bogføring af mastercard gebyer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vollsmose
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Fra  hrhobby Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

har en lille hobbybutik, hvor jeg bogføre salg dagligt ud fra kassebon

er så begyndt at havde MasterCard, hvordan bogføres de gebyer.

min første tank var

salg k

Bank d - minus gebyret

gebyer konto d

men så kommer regningen fra udbyderen af dankortautomat

og der bogfører jeg så bank k

og gebyer udgift d

men så bliver de jo dobbeltbogført

http://www.hrhobby.dk hobbybutik på nettet og fysisk i Vollsmose.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du først betaler gebyret når regningen fra udbyderen kommer, er det så ikke det letteste af bogføre Gebyr D og Bank K, når regningen kommer herfra?

Fra Vollsmose
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Fra  hrhobby Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

de bliver trukket på den enkle betaling af kunden, og så få jeg sammen med resten af min regning en opgørelse over betalte gebyer

http://www.hrhobby.dk hobbybutik på nettet og fysisk i Vollsmose.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Arh okay.

Så vil jeg nok bogfører det sammen med betalingen, det ville give mest mening synes jeg. (Selvom det sikkert er mest besværligt)

Opgørelsen vil jeg dog bruge til at se om jeg havde husket alle gebyrerne på betalingerne.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad vi gjorde da vi fik ugentlig udbetaling fra Paymill (vores betalingsgateway på daværende tidspunkt) var at bogfører gebyrer 1 gang om ugen (Revisor sagde at det var fint):

- I bogføringsprogram oprette en konto der hedder "paymill" - hver gang vi havde et salg via Paymill ville transaktionen blive bogført her - som salget nu end var, så solgte vi for 500kr inkl moms, bogførte vi for 500kr inkl moms

- Når vi så fik udbetaling ville vi lave en intern overførsel mellem disse 2 konti (fra Paymill til Bank) - samt en postering for den uges gebyr som et samlet beløb - da vi havde et billag for hver udbetaling hvor der stod hvilke transaktioner var en del af udbetalingen samt hvad gebyrer der var opkrævet - kan vi fint gøre det.

-

Idag har det ændret sig en smule da vi nu får en faktura hver måned på de gebyrer som vi end har, men vi har daglig udbetaling - så samme koncept, bare langt flere udbetalinger, (interne overførsler mellem de 2 konti), men kun én postering om måneden for de gebyrer vi har betalt over den måned.

Det giver os et godt overblik og sparer os for en hel del tid da vi ikke skal bogfører gebyrer for hver transaktion der bliver lavet (selvom det kun er 2-3 sekunder, så resultere det alligevel i en hel del tid og endnu større chance for fejl).

Vores faktura / billag der gør op med de gebyrer bliver lavet i slutningen af hver måned anyway, så der er altid på noget tidspunkt hvor vi krydser årstal eller kvartaler - så ingen mærkelige overførsler mellem årstal etc.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 15. Apr 15
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Et eksempel på bogføring af gebyrer (Mastercad, PayPal mv.) ved salg:

Konto til salg: 1010 
Konto til gebyrer: 3620 
Konto til bank: 5820  

Kredit: 1010 , 300,- 
Debet: 3620 ,  8,25,- 
Debet: 5820 , 291,75,

Håber det kan hjælpe :-) 

Vh SD

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)