Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VSO Selvangivelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har planlagt at tilmelde mig Virksomhedsordningen, da jeg er på SU og da jeg gerne vil geninvestere størstedelen i virksomheden.

Derfor sidder jeg nu og kigger på selvangivelsen.
Jeg vil høre om der er nogle herinde der er interesseret i at hjælpe mig med at komme i gang med VSO.

Jeg har brug en del tid på at læse om VSO og reglerne på skats hjemmesiden.

Jeg bruger Dinero til regnskab. Kan i anbefale nogle steder der forklarer det bedre end Skat? om hvordan man sætter det op og hvordan det praktisk foregår.
Jeg ved godt folk anbefaler man bruger revisor, men jeg tænker det burde lade sig gøre at lære det.

Hvordan fungere det når man skal overføre penge fra virksomheden til sin egen konto? Så vidt jeg har forstået så skal man angive hvad man har hævet til sig selv i sin personlige indkomst på selvangivelsen, hvor man skriver beløbet tillagt virksomhedsskatten. Kan jeg gøre dette for at udbetale opsparet overskud fra sidste år?

Første punk på selvangivelsen under virksomhedsskatteordning er Kapitalafkast (rubrik 148). Hvilket hvis jeg har forstået det rigtig er 1% (i år) af mine aktiver som står til 14.000 på Dinero. Altså er Kapitalafkasten 140kr???

Dernæst er "Indkomst til beskatning" (rubrik 149). Hvis jeg i dette tilfælde vælger ikke at udbetale noget til mig selv og derved opspare mit overskud. Hvordan gør jeg dette? Mit overskud fra 2016 er 8899kr. Skal jeg så skrive 8899kr + virksomhedsskat(22%) = 10856,78??

Håber der er nogle der lige kan hjælpe mig i gang med dette. Jeg vil meget gerne lære hvordan det fungere.

Fra København
Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bragson, 

Du bør kraftigt overveje om det er det værd, at køre på VSO ordningen med størrelsen på dit overskud. Du må jo tjene en del ved siden af din SU (se hvor meget her) - og det er noget mere kompliceret at køre VSO i stedet for almindelig beskatning.

I en enkeltmandsvirksomhed bliver du udelukkende beskattet af dit overskud - og det vil sige, at dit overskud i virksomheden skal være højere end 12.071 * 12, hvis du går på en videregående uddannelse (forudsat, du ikke har et andet arbejde ved siden af). 

Med et overskud på 8.899 kroner for 2016 er der altså ingen fare for lige nu, at det kommer til at gå udover din SU. 

Så mit råd til dig er, at genoverveje om det er nødvendigt med VSO fremfor almindelig beskatning :-)

De bedste hilsner

Theis, Dinero

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)