Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig med at vælge

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 6780 Skærbæk
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har i et stykke tid gået med en ide om at jeg ville lave en kampagne hvor jeg sender et brev ud til omkring 25-50 potentielle kunder.
I dette brev vil jeg beskrive min virksomhed, fortælle hvad jeg kan og vedlægge min folder i kurverten. Måske vedlægge en musemåtte.

Nu har jeg i dag set at 2 aviser tilbyde virksomheder at få en annonce i begge aviser og derved nå ud til ca. 30.000 + 114.000 husstande.
Jeg tænker mig en annonce på HxB 131x85 mm.

Hvilken mulighed ville i vælge?
Hvilken mulighed ville give mest feedback?

Jeg vil tilbyde softwareløsninger og hjemmesider.

JCIT

Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:09

Hej

Jeg ville helt klart lægge ud med at skrive til de 25-50 kunder.
Jeg ville endda dele dem op i mindre portioner, koncentrere mig om nogle få 5-10 pr.udsendelse, blande meget hotte emner med mindre hotte - der er som regel altid nogle af dem man regner for mindre hotte, som overrasker.
Det vil naturligvis være bedst, hvis du har en attentionperson eller kan skaffe det - evt. ved at ringe op, hvis det er større firmaer.

Lav en lille happening ud af det, f.eks.sende dem en pose god kaffe eller lign. sammen med brochure og et brev. I brevet kunne stå noget om, at du gerne ville tale med dem om det du kan levere - hvis de laver kaffe, så tager du kage med.
Så ringer du dagen efter til alle dem du har sendt ud til(medmindre de ringer/mailer først). På den måde har du sikkert en positiv indgangsvinkel til tingene og hvis ikke de lige kan bruge dine services nu, kan det være, at du kan aftale en møde senere eller ring tilbage senere.

På den måde får du ihvertfald en dialog med dine potentielle kunder og de skulle gerne få et positivt indtryk for en relativ lav kontaktpris.

kr.30.000,- for annonce...ikke til at begynde med - jeg ville ihvertfald hellere bruge omkring kr.5.000,- på ovenstående - det tror jeg mere på .

Pøj-pøj.

/Nordjyden

Fra 6780 Skærbæk
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 22:50

Hej Nordjyden

Tak for dit svar.

Er der virkelig ikke andre der har en mening?

JCIT

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 23:33

Hej..

Nordjyden har nogle gode pointer. Det vigtigste du kan gøre er at gå ud og snakke med nogle potentielle kunder og finde ud af, hvad de egentlig vil have/efterspørger. Hvis du er lidt heldig, så kan du tilbyde dem det eller noget, som de ikke selv havde tænkt på og så er du på vej ind i varmen.  Så snak med kunderne og skru en løsning sammen de kan bruge dem til noget. Hvis du er svineheldig kan du tilmed vise dem et par forslag til annoncer og bede dem fortælle, hvad de synes er godt og dårligt ved dem, hvis du skal ramme dem og andre kunder som ligner dem.

Hvis jeg var dig, så ville jeg tjekke gratisaviserne, de store af dem og glemme alt om lokale blade. men tjek priserne  En forsideannonce i en region af søndagsavisen kostede det samme som en forsideannonce i Urban med 5-8 gange flere læsere, sidst jeg tjekkede det. Men tjek medierne i dit område og glem alt om besynderlige små medier som en video der bliver afspillet i den lokale svømmehal etc.

May the force be with you luke :).

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 09:34

Hvis du vælger løsningen med at sende et brev ud, kan jeg kun tilslutte mig løsningen med kaffe og kage.

Dog har jeg lige den kommentar, at det ville være en god ide, at gøre brevet kort og enkelt (KISS-keep it short and simple). Beskrive de services du kan meget kort, så du har noget at gå i dybden med når du kommer derud, og så du kan lave en individuel løsning til kunden, det er de vilde med, og det er også de rareste for dig, at du ved at de får det produkt de præcist efterspørger. Så får de også sværere ved at skifte leverandør.

Med V.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)