Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spm om produktionspriser på tøj (asien vs EU), materialepris, salgspris, sælgelig mængde mm.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 12. Mar 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går lidt og overvejer at starte egen tøjdesign-forretning, evt i Sverige. Ideen ville være at sælge tøjet via Amazon og måske Ebay, cdon.com osv, hvor de om muligt står for shipping osv.

Jeg har dog endnu ikke den store erfaring på tekstil, da jeg er uddannet maskiningeniør, så jeg vil hør om i kan svare mig på nogle af følgende spørgsmål (beklager på forhånd at de er meget basale).

Og lad os eksempelvis sige, at jeg ville producere cowboybukser. 

1) Jeg er i tvivl om jeg ville skulle udlicitere produktionen til asien, sydeuropa, samme land som virksomheden (nok Sverige) eller selv ansætte syersker (asien er jo nok det klart billigste, men jeg har læst i en del andre indlæg, at det er ret bøvlet). Er der nogle der har et groft overslag over meget det f.eks. koster at få syet f.eks. et par cowboybukser i de fire scenarier, altså bare arbejdslønnen (og et hvor lang tid tager det et professionel syerske at klippe og sy et par bukser?)

2) Hvor meget koster materialer til et sæt cowboybukser, hvis det skal være en god kvalitet?

3) Hvis man skal have en af de ovenfornævnte eksterne producenter til at lave f.eks. bukser i een farve i 6 forskellige størrelser, hvor mange eksemplarer vil man så i alt skulle købe før de vil besvære sig med at sætte en produktion op? (eller er det nærmere et beløb de mindst skal omsætte for pr produktion f.eks. 300tkr)?

4) Hvordan angiver man designet til producenten. Sender man dem prototypen og/eller papirskabeloner, eller skal man de have det som fil i et tegneprogram eller hvorledes?