Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal min kone betale B-Skat

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har været selvstændig i 10 år, men gik desværre konkurs med ét af mine selskaber for 5 år siden.

Jeg har siden knoklet med kurator, kreditorer og banken, og det ser efterhånden lysere ud.

Da jeg ikke har kunnet lave nok penge i mit nuværende selskab, til at holde banken vedlige, og trække løn til mig selv, er jeg startet i job i den den private sektor for 8 mdr siden.

Inden da, levede vi kun af min kones indtægt, og hun brugte mit uudnyttede personfradrag.

Da jeg startede i job ultimo August 16, fik min kone en regning fra SKAT på 12.000 i B-Skat, dem betalte vi, nu har hun så fået endnu en regning på efterskat på 5.000.

Er det rigtigt hun skal betale B-Skat?, Hun har aldrig været ansat i, eller fået løn af mit firma, aldrig har haft andet arbejde end det hun altid har haft, ej heller honorarer fra nogen steder.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Mvh

Brian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43

Det lyder lidt underlig - med B-skat hvis ikke din kone har haft nogen form for honorar eller været medhjælpende hustru i din virksomhed osv - men restskat kan hun sagtens få. Den kan komme af at hun har udnyttet dit personfradrag, og at du ikke har haft forskudsregistreret korrekt og derfor samtidigt selv brugt det

Jeg mener ikke skat beskriver det som B-skat - men hvis det er restskat fra året som ikke kan indeholdes i hendes skat fra hendes arbejde, så kommer det som en restskat. 
Du kan skrive til skat i kommunikation under skat.dk og få forklaring. Mit bud er, at beløbet nok er korrekt i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Mar 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:35

Hej John

Tak for svar.

Efterskatten kan vi nok ikke rende fra, men det med B-skatten forstår vi ikke.

Så du mener det kan være en fejl, og vi skal prøve at kontakte SKAT?

Mvh

Brian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:18

du bør kunne se det ret let i din kones årsopgørelse vil jeg mene - og jeg kan ikke sige jeg mener det er en fejl, jeg tror det er en restskat men ellers ja, så kontakt skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)