har et spørgsmål angående, hvis man har to forskellige branche beskæftigelser a og b under samme CVR nr.
hvordan deler man regnskabet op i dinero. Er det ikke noget med at skat gerne vil kunne se, tydeligt hvor indtjeningen kommer fra? så det ene ikke bare er en hobbyvirksomhed indlemmet i en erhvervsvirksomhed.
Du kan sagtens have ret i, at skat vil kunne se hvad der kommer af indtægt og udgift fra to helt vidt forskellige brancher, og i så fald kan jeg ikke se andet end, enten en besværlig kontoplan hvor du i excel trækker ud så visse konti går i en rubrik, og andre i en anden - = to regnskaber i princip og selv i et SE nummer - og jo også for din egen skyld
En del programmer kan håndtere afdeling og sags regnskaber med mere, men ikke endnu Dinero
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
jeg har ikke oprettet SE nr for brancherne. Ved ikke rigtig om jeg SKAL det? ud fra det du beskriver som der skal laves i dinero, når det ikke har den funktion, så vil det jo være at lade være?
Du SKAL ikke - med mindre der er trængende moms grunde f.eks. men jeg kan slet ikke forstå hvis man vil have to helt forskellige brancher og ikke selv kunne se hvad der giver hvad - delte omkostninger osv. Det skal vel ikke være hvad et regnskabsprogram kan som afgør, hvad man skal, hvis man vil have to helt forskellige brancher
Som minimum ville jeg som nævnt konto opdele og finde måde via excel at få et afdelingsregnskab, men det er jo langt vanskeligere end egentlig sags og afdelingsregnskab
Du skal ikke lade programmet styre dig - lidt som skrædderen der ikke kunne sy knaphuller og derfor foreslog alle hægter.
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg kan vel godt have det i 2 regnskaber i dinero uden at oprette det i to SE numre og så lægge det sammen til sidst som du skriver? bare for min egen skyld, så det bliver mere overskueligt, hvad der er hvad. Tror ikke det med at konto opdele og have afdelingsregnskab i Excel bliver en løsning for mig.
Det kan du givet - hvis du laver det som to firmaer og ja - hvis to forskellige brancher ville jeg vælge det Du skal jo så bare lægge to momsregnskaber osv sammen
vh John hannover