Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskyttelse af ide overfor evt. kommende samarbejdspartnere

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj amino'er!

Er der nogen, der har nogen erfaring omkring hvad man kan gøre for at beskytte sin ide overfor evt. samarbejdarbejdspartnere - hvis man vel at mærke ikke har noget patent? Jeg overvejer snarligt, at diskutere i detaljer en virksomhedside med nogle studiekammerater og andre som jeg finder interessante for min ide. Mit problem er, at jeg gerne vil undgå at folk tager min ide fordi de tænker ''at ham fjolset mr.b gider jeg da ikke arbejde sammen med, jeg vil hellere finde nogen andre at arbejde med om at lave denne fantasktiske ide - hahaha heldigvis har han ikke beskyttet sig". Er der nogen som ved om der findes en standard aftale formular el.lign. som man kan bede folk om at udfylde så man kan rent juridisk kan bevise at vedkommende ikke har ret til at bruge min ide til noget kommercielt? Problemer er vel at jeg ikke har noget patent og at jeg i hvert fald heller ikke kan få det før ideen videreudvikles lidt...

På forhånd tak for rådene.

Mvh

Michael

Tilmeldt 17. Jan 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:48

Hi

Til at starte med så skulle de kære partnere være nogle søde folk som man kan stole på. Dermed har man en fornemmelse af at du arbejder i et team med et fælles mål, i stedet for at du har fornemmelsen af at de vil stjæle din ide. Men ok, det er ikke altid sådan.

Ting du kan gøre som jeg kan i komme i tanke om :

- Elementerne og hvordan elementerne i din ide hænger sammen skal naturligvis ikke være synlige til at starte med (eks. dele i din tidsrejsemaskine eller den ultimative software pakke =))

- Hvis din ide har et navn, skal du sikre dig at du har domænenavnet.

- Hvis du vil ofre ca. 3.000 kr. beskyt varemærket også.

- Dit selskab skal eje ideen og rettighederne til den på papiret.

- Lad være med at afsløre hele planen for dine partnere hvis du ikke er 100 % tryg ved det. Dvs. at hvis du har planer om at den næste videreudvikling i din tidsmaskine er at man også vil kunne vende tilbage efter en tidsrejse, så er det kun dig der skal vide det =). På denne måde har du en fordel i tilfælde af at de tager ideen fra dig.

Fra København Ø
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:59

Heh - Smile ja du kan have ret i at ens partnere skal være til at stole på - kan også godt være mig der er over-paranoid... Men "just because you're paranoid doesn't mean they're not after you" som Nirvana siger...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)