Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura til kunde fra Indien

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal fakturere en ny kunde fra Indien for noget reklamekøb på mit website.
Hvilken info skal jeg bruge på kunden til fakturaen
Hvor pokker tjecker jeg evt Vatt nummer for Indien ?

Jeg bruger Billy.dk som regnskabsprogram.
Vælger jeg blot "Serviceydelser udenfor EU" uden moms ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 18:26

Webmaster721:
Hvor pokker tjecker jeg evt Vatt nummer for Indien ?

Du skal ikke bruge noget moms nr. fra kunden.  Momsnumre bruges kun ved salg indenfor EU.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:37

Ja serviceydelser uden for EU uden moms som konto - og indbereting som rubrik C salg momsmæssigt

Du skal ikke have momsnummer, men dog faktisk kunne påvise ydelsen bruges i det land uden for EU. Har du et print fra nettet der viser det er en virksomhed i Indien, så vil jeg mene det rækker helt fint. Du skal også være klar på, at ydelsen ikke faktisk bruges til reklame i DK men uden for EU, da reklame er en undtagelse for at der ellers altid er momsfrit salg

Skat skriver i https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2237735  under ydelser til uden for EU følgende som i kursiv:

Hvis du som dansk virksomhed sælger ydelser til virksomheder i lande uden for EU, skal du normalt ikke opkræve dansk moms.

Betingelse for at sælge ydelser momsfrit til virksomheder uden for EU

Du skal kunne dokumentere, at køberen er en virksomhed.

Du skal kontrollere kundens oplysninger og identitet. Du kan eventuelt anvende internettet til at søge information. Gem print som dokumentation.

Er du i tvivl om, at kunden er en virksomhed, kan du bede kunden dokumentere det ved fx:

• en attest, udstedt af skattemyndighederne i køberens hjemland om, at kunden har økonomiske aktiviteter, eller
  • kundens momsnummer eller et lignende nummer, som bruges til at identificere virksomheder i køberens hjemland.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:48

Helt konkret, er der tale om at det indske firma vil købe et ink på mit website på vegne af et norsk website. Jeg antager det er en form for virtuel assistent fra Indien.

Jeg er helt i vildrede med hensyn til fakturaen.
Det nemmeste ville jo være, at sende en faktura til firmaet fra Norge, men det er vist ikke en mulighed.

@John Hannover
Kan du indsnævre det udfra de nye oplysninger herover ?

Er linkbuilding i øvrigt en serviceydelse eller en vare ? Min egen revisor er lidt i tvivl om dette. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:10

Ser jeg stadigt som ydelse solgt til uden for EU (og jo udnyttet uden for EU uanset Indien eller Norge)

Det er ikke en revisor men en der kalder sig det, hvis han er i tvivl om hvorvidt linkbuiding er en vare eller en ydelse. Varer er fysiske ting som passerer gennem tolden f.eks.. Jeg har endnu til gode at se tolden gennemlyse en pakke linkbuiding og checke varen - så det er en ydelse med sikkerhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)