Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Fritelefon" - hvad hvis...?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 15
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal man stadig beskattes af fri telefon, hvis man ligger telefonen fra sig, når man går på fyraften? Altså med andre ord: ikke benytter den til private formål såsom at ringe til konen og lign? 

På forhånd tak. 

Tilmeldt 8. Mar 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej

For at have firmatelefon skal du bare have brugt den i Virksomhedens øjemed regelmæssigt

fuldstendig irrelevant om du også bruger den i privat :)

[Tilbud fjernet af moderator jvf. Aminos retningslinier]

MvH

Anders Jørgensen

Telia Erhverv

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Telia Tablets:
MvH

Anders Jørgensen

Telia Erhverv

Hej Anders

Velkommen til Amino. Det er et godt sted, hvor iværksættere og erhvervsdrivende mødes og hjælper hinanden.
Det er klart, at du ikke kender tonen herinde helt endnu, så tag dette som en hjælp til at vinde respekt herinde.

Den første del af dit svar er rigtig fint - hvis det altså passer. 
For mig ser det ud til, at du svarer på noget lidt andet end det, som trådstarter spørger om, men lad nu det ligge.

Den anden del, hvor du lige supplerer med, at man kan få et tilbud hos dig, er ikke helt så fin. Den slags plejer vi at lægge i vores signatur. Der er ingen herinde, som er bange for salg og gode tilbud, men vi prøver at holde vores hjælpsomme svar fri af dem (bortset fra de to kategorier, hvor det rent faktisk hører hjemme - du finder dem under punktet "alt det andet", og det giver sig selv, hvad jeg snakker om). 

Det er min erfaring, at du kan opbygge stor troværdighed ved at give uddybende og seriøse svar - og at denne troværdighed med tiden helt af sig selv bliver vekslet til salg.
Det er også min erfaring, at du kan underminere din troværdighed, hvis du altid giver korte svar, som slutter med en salgstekst. Jeg tror de fleste af os har en ret klar fornemmelse af, at det vil være muligt at få et tilbud på erhvervstelefoni hos Telia, ikke ;-)

Jeg glæder mig til dine mange gode og faglige indlæg om telefoner, og hvad du ellers har forstand på omkring det at drive forretning.

Venlig hilsen

Hans

PS. Jeg er ikke en del af Amino-teamet. Jeg er bare en almindelig bruger, som har været aktiv i nogle år. En del år, faktisk.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Den anden del, hvor du lige supplerer med, at man kan få et tilbud hos dig, er ikke helt så fin.

Se bare. En anden bruger sender dig det samme signal ved at give dig én stjerne for dit svar.

God vind.

Hans

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

gallup0938:

Skal man stadig beskattes af fri telefon, hvis man ligger telefonen fra sig, når man går på fyraften? Altså med andre ord: ikke benytter den til private formål såsom at ringe til konen og lign? 

Hej

Hvis du udelukkende benytter telefonen til firmarelaterede samtaler og lader den ligge på arbejdspladsen når du kører hjem, så skal du ikke beskattes - ligesom du heller ikke skal beskattes af den telefon der står på skrivebordet på din arbejdsplads.

Hvis du tager den med hjem efter arbejdstid, så er det muligt du kan slippe, men jeg vil tro det kræver temmelig meget dokumentation over for skat og det er ikke sikkert det er nok. I nogle tilfælde er det nok at du har muligheden for at benytte den privat til at udløse beskatning.

HTH
/Brian

Tilmeldt 8. Mar 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Super med noget feedback

men du har helt ret, har lige lavet brugeren fordi vi fik den kampagne [Tilbud fjernet af moderator jvf. Aminos retningslinier]


Jeg vil da tage det til mig og bygge videre. :)

MvH

Anders Jørgensen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej - skats praksis er helt klar. Det er rådighed der beskattes, så befinder telefonen sig bare en gang i hjemmet, udløses skat af fri telefon - det vil fremgå klart at skats tekst i det vedhæftede: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html   så som teksten siger - 

Du bliver beskattet af fri telefon, hvis du blot én gang tager din arbejdsmobiltelefon med hjem eller hvis du driver din virksomhed fra din private bolig.

Der er intet at gøre, heller ikke at have flere telefoner. Det er rådighed, meget som med firmabil som tages med hjem, rådigheden beskattes. Skat har opgivet at skulle kontrollere brug

Er det ansatte, så kan man slippe, for en ansat kan afgive tro og love, mod at arbejdsgiveren påtager sig en omhyggelig kontrol af at den ikke bruges privat, men ejere, selskab eller personlig virksomhed må ikke give tro og love til sig selv Stick out tongue

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Telia Tablets:
Jeg vil da tage det til mig og bygge videre. :)

Hej Anders

Det lyder godt, jeg har redigeret en del af dine indlæg så der ikke er tilbud i dem.

Tilbud skal placeres i kategorien "Jeg har et godt tilbud til dig" og kræver et plus-medlemsskab.

De bedste hilsner
/Brian - Moderator

Tilmeldt 19. Sep 15
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tak for svar alle sammen. 

I sær dig John - du kom virkelig hele vejen rundt om alle de steder, hvor jeg vil har skrevet "Jamen hvad nu hvis man gøre sådan her"... He he :) 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Telia Tablets:

Hej Hans

Super med noget feedback

men (...)

"men I don't fucking care... ", er det signal du sender med dit svar.

Din adfærd giver negative fornemmelser omkring din bruger og skader dermed dit salg
Når man træder ind i et rum, er det altid godt lige at mærke stemningen, før man begynder at danse.
Endnu engang velkommen til.
Hvis Telia på et tidspunkt kører en kampagne, der hedder: "Stik os 100 kr., og vi lover aldrig at ringe til dig igen" - så tror jeg du kan sælge en del herinde. Indtil da, bør du holde dig til gode råd, en lækker signatur og tilbud i tilbudskategorierne.
Hans
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)