Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giv et råd om PC køb

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer - min søn på 12 år har sparet sammen til en pc, og nu brænder pengene i lommen. Den skal mest bruges til spil a la Counter Strike - internet surfing - og lidt skolearbejde. Han er brændt varm på nedenstående sag fra Topdata.dk.  Jeg aner ikke hvad specs skal hedde på sådan et uhyre ......... Er det et okay køb ?

Hilsen Gittemor 

8600GT GRAFIKKORT M. 512MB RAM, 2GB RAM, INTEL CORE2DUO E4500, DVDBRÆNDER OSV..  3800,- kroner

Beskrivelse:
- INTEL CORE2DUO E4400 CPU, 2MB CACHE
- GIGABYTE KVALITETS BUNDKORT, INTEL 945
- 8600GT GRAFIKKORT, 512MB, TVOUT, DVI, ANALOG
- 250GB SATAII HARDDISK *SILENT FLUID*, 7200rpm
- 2GB DDR2 RAM, DDR800, PC6400
- 20x DUALLAYER DVDBRÆNDER, SATA (SAMSUNG)
- COLORSIT KABINET SORT, 8027
- 400W STRØMFORSYNING
- 7.1 LYDKORT, SURROUND SOUND
- NETKORT 10/100/1000Mbit (GIGABIT)
- CPUKØLER INTEL BOXED
- 6 USB PORTE I ALT(2 I FRONT), 1.1 og 2.0 PORTE

BRÆNDER CD'ER: (JA, I DVDBRÆNDER)
BRÆNDER DVD'ER: (JA, +&-&RAM I DVDBRÆNDER)
AFSPILLER CD'ER: (JA, I DVDBRÆNDER)
AFSPILLER DVD'ER: (JA, I DVDBRÆNDER)

vb

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:17

Pudsigt som det altid er hos topdata de nyoprettede brugere spørger om pc til.

Men lad os tage den fra en ende.

CPUen er den mindste core 2 duo du kan købe efterhånden.

Grafikkortet er for dårligt til en stationær pc - du kan få et ATI HD3850 til under 1000 kr som er drastisk bedre, mere strømbesparende og lydløst.

Modellen på bundkortet er ikke angivet - men sjovt nok er bundkortet nu angivet, modsat tidligere indlæg.

Harddisk og ram producenter er ikke angivet - svært at sammenligne - men ok størrelser.

Colorsit kabinetet med strømforsyning er noget af det billigste du kan komme i nærheden af absolut ikke kvalitet.

Kan maskinen spille counterstrike? Ja det kan det - det kan alle maskiner stort set som der kan opdrives i dag.

Er maskinen knap 4000 kr værd? Tjaee du kan da købe den men i samme sekund den er købt vil dens brugtværdi ligge under 50% af anskaffelsesprisen.

Ville jeg købe den? Næ men jeg ville nok heller ikke bruge 4000 på en maskine så til budgettet kan det da være den er ok, men på den anden side så vil relativt få ekstra kroner kunne rette op på mange problemer med maskinens configuration.

Ps. det er ustyrligt morsomt at du er en mor med en søn der vil spille counter-strike og samtidig bruger udtrykkende "uhyre" også efterfulgt af "specs" - specs er nok et rimelig branche/nørd specifikt udtryk og de færreste mødre med unger på 12 der spiller counterstrike bruger den slags udtryk.

En anden måde at få lidt reklame på kunne være et indlæg under tilbuds fora'et - det virker lidt mere reelt.

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 15:40

Kære RonnikC
Tak for den del af dit svar som vedrører mit spørgsmål. Det var netop hvad jeg håbede .... at få lidt kommentarer til hvorvidt der er tale om et fair køb. Jeg forstår tingene kan gradbøjes.

Hvad angår dine afsluttende kommentarer, synes jeg du skal lade være at være så perfid og mistroisk som dit indlæg er udtryk for. Jeg har absolut ingen interesser i nævnte butik. Jeg kunne akkurart lige så godt have undladet at nævne navnet. Jeg handler ligeså gerne (hellere) i en anden - tættere på min bopæl. Min søn har en klub pædagog som har anbefalet nævnte maskine. Jeg har absolut ingen forstand på specs (hvis det er ok at benytte ordet, selvom jeg ikke er pc nørd) til en pc.

Hvis du  vil komme med nogle konkrete råd tager jeg meget gerne imod. Du er velkommen til at send mig en PM, så jeg kan ringe dig op. Måske du kan sælge en PC, hvis det er der skoen trykker ! Jeg er nemlig fløjtende ligeglad hvor den købes. Blot der er tale om et fair køb til formålet, og jeg kan forvente en ordentlig behandling - også hvis der måtte opstå problemer med "uhyret".

Med dette vil jeg sende dig et Big Smile - håber det kan hjælpe lidt på maven........

vb

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:58

Jeg sælger nu ikke pc'ere så jeg kan desværre ikke hjælpe dig :)

Jeg synes bare det var pudsigt at der kommer nogle relativt ensartede indlæg i forhold til produkter fra topdata - det var som sådan det hele.

Du bør nok finde en pc med et bedre grafikkort (8800GT / HD3850 / HD3870) der giver mere value per krone brugt.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)