Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklame for ydelse via jobannonce - Lovligt ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vanløse
Tilmeldt 21. Jun 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er


Jeg starter snart selvstændigt, hvor jeg kommer til at beskæftige mig med hovedsageligt to ting.

- Den ene er at jeg skal hjælpe nogle tidligere kollegaer med nedrivning af diverse byggerier via boring og sprængning. 

- Den anden er, at jeg er oprindeligt udannet VVS'er, hvorfor jeg godt kunne tænke mig at kombinere disse to, nu jeg går selvstændig. Da jeg ikke har nogen autorisation, vil jeg her blot tilbyde mig som VVS mand med gyldigt svendebrev de kan leje ind når presset synes stort, og mandskabet for småt. På den måde vil jeg heller ikke udgøre nogen trussel mht. kunder m.v.  

I den sammenhæng fik jeg pludselig ideen om at tilbyde min assistance som den VVS mand med gyldigt svendebrev de kunne indleje, til de virksomheder der på bla. Jobindex og lignende søger mandskab - men er dette lovligt ??.. 

- Tænker bare at det måtte da være en fantastisk mulighed for virksomhederne at kunne få en indlejet mand ind midlertidigt, indtil de finder den rette til endelig ansættelse. På den måde behøver de ikke takke nej til sager og kunder indtil da - og deraf også en ekstra indkomst. 

Jeg har siddet og læst op og ned af forskellige marketing sites på nettet, og der står det meget hurtigt klart for mig her at det ikke er lovligt uden den anden parts samtykke at sende en email angående tilbud - Men hvordan nu de selv har smidt en jobannonce op?.. Jeg tilbyder dem reelt set blot min arbejdskraft ligesom almindelige ansøgere?.. Men er dette ulovligt?


På forhånd tusind tak fordi i, og specielt du, gad at læse det igennem og hjælpe mig ! :) 


Mvh 
Claus Burfelt.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis et VVS firma søger arbejdskraft og dine kvalifikationer svarer til deres krav, er der intet til hinder for at du kan søge om jobbet, men hvis dit lønkrav er højere end det firmaet tilbyder og du samtidig fortæller at du samtidig fortæller at du kun vil midlertidigt ansættes, tvivler jeg på at du bliver den foretrukne.

Kan du ikke bare lade dig ansætte på de vilkår firmaet tilbyder og lade det køre så længe de har brug for dig ?

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Vanløse
Tilmeldt 21. Jun 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

.

Fra Vanløse
Tilmeldt 21. Jun 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit dilemma ligger placeret i hvor vidt det er lovligt som virksomhed at tilbyde sin service via e-mail på en annonce fra en tredjeparts hjemmeside, som eksempelvis Jobindex.. Der er jo nogle regler for 'marketing via e-mail' der skal overholdes.. Heri står det beskrevet at man ikke må sende reklame på tilbud og ydelser uden modtagerens samtykke.. Men er denne givet ved annoncen ?.. For tilbyder jo blot reelt set min arbejdskraft ligesom de andre søgende.. Jeg vil tilbyder bare at gå indlejet, istedet for fastansat 🙂

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville jeg ikke gøre uden at ringe inden. Det vil tilmed også virke meget mere interessant hvis man ringer op inden og hører OM en leje af en vil være aktuelt. Her skal man også tænke på, at der er meget stor forskel, og at man ikke bare vælger at leje frem for ansætte, og en annonce vil jo typisk gå efter en ansat, hvorfor det er noget helt andet end et ønske om samarbejde med en selvstændig. 
Man kan ikke bare bytte lønmodtager ud med selvstændig - det er helt forskellige ting - også skattemæssigt - så jeg ville ikke gøre det, og ville selv klart se dem som spam hvis jeg fik mails fra firmaer det ville tilbyde sådan en tjeneste, hvis jeg søgte ansat (via jobindex osv)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 21. Jun 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan der helt sikkert være noget om.

Men ville det så være i orden - og lovligt - at ringe og sige at man havde set deres annonce, og kan forstå at de har travlt (eller hva der nu fremgår af annoncen) og dertil tilbyde sin hjælp som indlejet VVS mand med gyldigt svendebrev hvis det kunne være aktuelt for dem ? :) 

Det er lige så meget for 'gøre opmærksom på sig selv' der hvor det eventuelt kunne være interessant for virksomheden.



Tusind tak fordi i tager jer tid til at svare! :) 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt stpr der altid en kontaktmulighed i annoncerne fra Jobindex m.fl. og jeg synes også det er rigtig først at ringe.

Noget andet er at der skal være en fordel for firmaet i at leje, da det må forventes at blive dyrere end at ansætte på normale vilkår.

Det er rimeligt simpelt at skille sig af med en bygningshåndværker hvis der ikke er noget arbejde og derfor tror jeg ikke at din ide er brugbar med at skulle leje dig for hurtigt at kunne skille sig af med dig.

Der sker jo ikke noget ved at ringe til dem som søger faguddannet VVS og høre om de kan bruge dig.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)