Jeg står og skal købe nogle varer i Japan via en japansk webshop, hvilket jeg ikke har nogen forudgående erfaring med. Forudsat jeg er momsregistreret og registreret som importør hos erhvervsstyrelsen, hvad sker der så, i det øjeblik varerne lander i DK? Sker fortoldingen automatisk, hvorefter jeg får tilsendt en regning eller hvordan? Er interesseret i at vide, hvad der sker rent praktisk. Hvad kan jeg forvente at skulle gøre rent praktisk. Vil det måske være nemmere bare at købe disse varer som privatperson og lade Post Nord håndtere fortoldingen m.v. og betale gebyret? - der er i virkeligheden bare tale om nogle vareprøver, men dog til en værdi af et par tusinde kroner... Håber der er nogle derude, der har nogle erfaringer, som de vil dele, da jeg er lidt på bar bund. På forhånd mange tak |
du må aldrig købe privat hvis det er erhvervsmæssigt heller ikke vareprøver. Sendes de med en speditør vil denne klare fortoldningen og gi dig regning - og er det posten så får du regning fra dem -
Eneste ekstra du skal er at huske at bogføre importmoms korrekt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html
vh john Hannover