Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad sker der i tolden?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal købe nogle varer i Japan via en japansk webshop, hvilket jeg ikke har nogen forudgående erfaring med. Forudsat jeg er momsregistreret og registreret som importør hos erhvervsstyrelsen, hvad sker der så, i det øjeblik varerne lander i DK? Sker fortoldingen automatisk, hvorefter jeg får tilsendt en regning eller hvordan? Er interesseret i at vide, hvad der sker rent praktisk. Hvad kan jeg forvente at skulle gøre rent praktisk. Vil det måske være nemmere bare at købe disse varer som privatperson og lade Post Nord håndtere fortoldingen m.v. og betale gebyret? - der er i virkeligheden bare tale om nogle vareprøver, men dog til en værdi af et par tusinde kroner... 

Håber der er nogle derude, der har nogle erfaringer, som de vil dele, da jeg er lidt på bar bund. 

På forhånd mange tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:10

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Mar 14
Skrevet kl. 23:23

Mange tak for dit input. Er det til at sige noget om, hvad denne regning vil lyde på? Der vil naturligvis være noget told, men derudover? Vi taler om varer til en værdi på ca. kr. 3000.

Og jeg vil kigge nærmere på dit link vedr. bogføring af importmoms..

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 07:39

Importmomsen er i hvert fald 25%. Lad os sige du køber for 3.000 kr, så er importmomsen 3.000 * 0,25 = 750 kr. 

Tolden, kommer an på det du køber. Den svinger fra 0% til 10% (eller noget i den stil).
Du kan måske få lidt hjælp til beregning på toldpriser.dk  momsspecifikationen (og mon ikke også told), får man måneden efter at man har modtaget varen. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 08:34

Johnne:
Er interesseret i at vide, hvad der sker rent praktisk

For små pakker vil der normalt være to muligheder, kurerfirmaer eller postvæsen.  Sendes pakken med kurer vil du modtage pakken så snart den kommer til DK. Den efterfølgende måned modtager du en opkrævning fra SKAT på tolden, momsen modregnes i dit momsregnskab. 

Sendes pakken derimod med postvæsenet vil du pakke ankomme til toldcentret i Kastrup, hvor den kan ligge i flere dage før den bliver toldbehandlet. Du vil blive opkrævet gebyr for toldbehandlingen af Post DK.  Efterfølgende måned modtager du ligeledes en opskrævning fra SKAT på tolden.

Det er helt klar en fordel at bruge et af de kendte kurerfirmaer, da du ikke skal vente på indfortoldningen eller betale gebyr.

Tilmeldt 26. Mar 14
Skrevet kl. 14:21

Jeg takker mange gange for jeres svar. Jeg har ikke umiddelbart mulighed for at vælge en kurer, da den Japanske webshop pr. automatik bruger EMS (Express Mailing Service). Jeg kan bare ikke helt gennemskue, om PostNord vil overtage ekspeditionen/leveringen fra den danske grænse, og i så fald, hvor meget de vil afkræve i toldgebyr. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 14:54

Johnne:
EMS (Express Mailing Service

håndteres af Post Nord.

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 15:05

Dvs. at uanset om man er importørregisteret og har sikkerhedsstillelsesordning med SKAT, så vil PostNord opkræve et gebyr for at fortolde varen for SKAT, hvis pakken med kommer med PostNord?

Men fx DHL vil ikke opkræve gebyr men blot aflevere pakken til mig?

Hvordan ved DHL, at jeg er importørregistreret og hvilke informationer jeg skal indrapporteres til SKAT med?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:23

Man kan vel sige det sådan, at en speditør jo tager en pris hele vejen igennem - og som sådan jo heller ikke arbejder gratis eller fortolder gratis.

Speditøren får dine oplysninger fra afsender som du jo har givet dit firmanavn osv. - Posten omvendt får ikke direkte pris for andet end deres gebyr for fortoldning og skal så bringe ud til dig. Det er ikke altid sådan at det ene samlet er dyrere eller billigere end det andet - men ofte tager posten længere tid (og du kan i visse fald speede det lidt op hvis din afsender sætte kopi af fakturaen i plastperm på pakken - det kan lette.

Den samlede pris må du sammenligne ved tilbud samlet og ikke kun ud fra et gebyr på 160 kr

Vil du helt undgå omkostningerne af den type og told, så er det EU du skal kigge til.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 15:30

Post Nord opkræver et indfortoldnings gebyr på ca. 160 DKK . SKAT opkræver tolden i den efterfølgende måned. 

kurerfirmaer DHL, UPS, TNT ... osv. opkræver ikke et indfortoldningsgebyr. 

DHL undersøger selv om dit firma er importør registreret.  Du skal ikke indrappotere noget til SKAT.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)