Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gamer computer til min 15 årige søn - hvad vil I anbefale?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra bjerringbro
Tilmeldt 14. Jun 16
Indlæg ialt: 40
Fra  Hoffmans multiservice Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej sussanne.. 

du skal prøve at kontakt Labtech data.. det er super hjælpsom og ved de har en acer gamer bærbar til omkring 10000 Kr i øjeblikket. 

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Som svar til Christian Nørgaard Indlæg så er jeg ikke helt enig. Let at opgradere en stationær? Ikke hvis du køber på budget, for skal du opgradere din processor så skal du have nyt bundkort, nyt bundkort betyder også nye ram. Så køb noget nogenlunde til at starte med, sharkgaming kører tilbud lige nu.

Fra Rødekro
Tilmeldt 14. Feb 14
Indlæg ialt: 34
Fra  Meere ApS Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt sikkert en god investering at købe en "ordenligt" fra starten af, ingen tvivl. Med min kommentar mente jeg blot at det var nemmere at opgradere en stationære computer end det er at opgradere en bærbar. Det vil sige at hvis han om 6 måneder ikke synes hans grafik kort kan følge med, så er det faktisk meget nemt at skifte. Det samme hvis han beslutter sig for at have vandkøling, eller noget helt andet.

Mvh. Christian

Projektleder og udvikler hos Meere

Fra bjerringbro
Tilmeldt 14. Jun 16
Indlæg ialt: 40
Fra  Hoffmans multiservice Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

der jeg enig med dig mads. 

Jeg har en gamer stationer. 

Min Cpu skulle skiftes. det endte ud i en mindre operation af min lille skat.. og koster totalt med alt. 8000Kr.  så det er ikke altid Nemmest at købe stationere. 

jeg er har dog lige inviseret i denne fra acer  https://www.labtech.dk/produkt/26972/acer-predator-17---g9-791-50v3

Fra Rødekro
Tilmeldt 14. Feb 14
Indlæg ialt: 34
Fra  Meere ApS Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har faktisk også næsten lige skiftet CPU, det kostede mig ca 2600 for en ny CPU også skiftede jeg den selv.

jeg har haft min gamle CPU i ca 3 år, og dengang gjorde jeg det samme. Så vil stadig mene at på den lange bane er det nemmere at opgradere en stationær.

Mvh. Christian

Projektleder og udvikler hos Meere

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis sønnen skal have en god computer, så skal det være en stationær. De bærbare holder ikke så længe, og er håbløs når det drejer sig om batteri eller ny hardware. Når det så er sagt, er der meget forskel på hvad maskinen skal kunne.

World of Warcraft kræver meget for at køre perfekt med grafik og gameplay, og andre spil kræver meget mindre. Hvis spillene er små spil der ikke kræver så meget af computeren, er det måske ikke den dyreste maskine der er løsningen, men det er nu alligevel fedt med et vist overskud

En ekstra skærm er et must...

Harddisken skal være en SSD idag. Der tales meget for og imod, men den er lydløs, hurtig og efterhånden har den også god plads. 

Her under er det vigtigste som jeg personligt ville anbefale, men der er måske for 8.000-10.000 kr. så hvis det skal købes for lommepengene kan det jo godt tage lidt tid at spare op... :-)

Vælg mellem Intel Core i5 eller i7 (begge modeller har top og bundmodeller).
Asus bundkortet er godt gennemtestet.
16GB DDR4-3000 Corsair Vengaence XMP RAM (de bedste for rimelige penge)
Intel 600p 512GB SSD
Asus GeForce GTX 1080 8GB ROG Strix grafikkort (2 i serie hvis du er hardcore gamer)
Corsair VS650 650W Strømforsyning
High Definition Audio lydkort

Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Susanna Solgreen Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er det lidt tid siden, men jeg vil bare lige sige tak for hjælpen til jer allesammen - min søn og jeg gik igennem al jeres information og kiggede på de forskellige websites og muligheder, og det bedste af det hele er faktisk den oplevelse det var for ham, at have alle de gode råd med på vejen, sådan at han kunne tage nogle informerede valg! Uventet bonus!!

Han fik en tydelig oplevelse af værdien af et forum som dette, og hans iværksætter-mor ku' ikke få armene ned 😎

Igen tusind tak til jer allesammen!

/S

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal ihvertfald ikke købe en acer bærbar til ham. Har selv en acer gamer bærbar som sutter så meget røv at der burde være en lov mod det. fordi.
1. lortet kan ikke engang komme på wifi (hvilket mere eller mindre er et krav man som gamer bliver nød til at stille)
2. lortet kan knap nok trække pokemon.
3. jeg går næsten i panik hver gang jeg starter lortet op. p.ga. den tit siger no bootable device detected.
4. Den blev leveret med en search hijacker der tvang mig til at bruge yahoo som min
standard søgemaskine i alle browsere fik dog løst dette problem ved ar omstille yahoo's ip adresse til google i host filen.
når det så er sagt så kræver de fleste moba
spil ikke den store processor kraft at trække og heller ikke den sygeste GPU.
p.s. moba spil er spil som league of legends,(lol) Heroes of new earth(hon), og dota (defense of the ancients)
P.P.S jeg lader dette svar stå som skræk og advarsel til alle der overvejer at købe en acer

Fra Assens
Tilmeldt 28. Jul 15
Indlæg ialt: 224
Fra  OnlineItSupport Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sussane
Jeg kan klart anbefale byg selv men hvis i er på udkig efter noget godt som holder i lang tid er prisleje cirka: 9-11k hvis den skal holde nogle år 
Jeg vil kigge på mmvision eller shark gaming
Eller kan jrg hjælpe med at bygge en
Hvis du vil vide mere specifikt så kontakt mig på nr: 29 87 43 60 i morgen ved en 14:30 eller efter
Jeg kan give bedre bud over mobil
Jeg arbejde med computer dagligt

/Mathias
OnlineItSupport

Fra Kerteminde
Tilmeldt 3. Jan 12
Indlæg ialt: 74
Fra  Wuup-Wuup.dk Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville klart tage et kig på Topdata! Der har jeg købt mine computere igennem de sidste 8 år. :-)

www.fitnessoverblik.dk - Få et overblik over fitness produkter i Danmark!

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)