Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruger du kreative freelancere? Læs vores idé :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Vi er i gang med at undersøge mulighederne for at lave et online katalog af freelancere, der fokuserer på freelanceres portfolio. Vi vil gøre det nemt at sammenligne freelanceres tidligere arbejde, så du/I kan danne et overblik og finde en freelancer til nøjagtigt til dit/jeres behov.

Vores vision er, at man kan søge på tags som f.eks. drone, og blive præsenteret for alt tidligere arbejde fra freelanceres portfolio med dette tag. Vi vil fokusere på det visuelle, og vi vil meget gerne have dit input!

Derfor vil vi også være glade for at vide:

1. Hvilken type virksomhed ejer du/arbejder du for?

2. Hvilke opgaver benytter I freelancere til?

3. Hvilke kriterier hyrer i freelancere på?

4. Hvordan er i kommet i kontakt med de freelancere i benytter? Gennem hvilke kanaler?

5. Er det en fast lille gruppe af freelancere i benytter, eller er det mange forskellige og nye?

6. Hvordan fungerer kommunikationen og samarbejdet med de freelancere i hyrer? 

Synes du, at det lyder spændende og vil du have adgang som en af de første når vi er klar med vores beta? Jeg kommer gerne forbi med croissanter eller lakridspiber for at høre mere om dine ønsker/idéer til sådan et online katalog :D  

De bedste hilsner

Sebastian

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 22:02

Hej Sebastian

Umiddelbart er jeg hooked på din idé - flere gange har jeg haft uduelige freelancere, som decideret var falske og ikke kunne det fag, de sagde. Det kan jeres service afhjælpe. 

1. Jeg ejer Jobtilunge.dk, som er en online jobportal, der hjælper unge i job; på vej til lancering.

2. Især grafisk design.

3. Kommunikation, forståelse, pris

4. Facebookgrupper eller her på Amino eller nogle, jeg kender

5. Jeg er glad for at have en grafiker, jeg kan gå til, men jeg har ikke en fast, men dog er det mit ønske. 

6. Primært over SMS eller Facebook, eftersom jeg har en lille skare, jeg er blevet gode bekendte med. Ellers er en mail eller et opkald ikke af vejen. 

Som sagt lyder det spændende, og du skriver blot, hvis du mener, jeg kan bidrage med noget hist og her. Smile1

Tilmeldt 29. Apr 14
Skrevet kl. 22:32

Vi har netop haft samme frustration.

Tak for dine svar!

Jeg vil meget gerne hive fat i dig med lidt uddybende spørgsmål på et tidspunkt - vil du være interesseret i at prøve vores beta, når den er klar?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 15:48

moldingbork:

Vi har netop haft samme frustration.

Tak for dine svar!

Jeg vil meget gerne hive fat i dig med lidt uddybende spørgsmål på et tidspunkt - vil du være interesseret i at prøve vores beta, når den er klar?

Du skriver bare.

Tilmeldt 8. Mar 17
Skrevet kl. 19:10

Hej Sebastian,

1. Design og produktionsvirksomhed

2. CAD: CREO/Solid Works, 2D og 3D, konstruktion, Windchill, FEA/FEM beregninger, enkelte andre opgaver indenfor design, elektronik, udvikling osv.

3. Erfaringer baseret på CV, referencer, anbefalinger - helst fra vores netværk.

4. Enten via personlige kontakter, medarbejdere, der kender nogen, andre konsulenter, der kender nogen, eller i ca. halvdelen af tilfældene får vi kontakt via diverse vikarbureauer, men det er meget dyrt og ofte forsøger bureauerne at prakke os nogen ukvalificerede eller nyuddannede på. At hyre via et vikarbureau koster rigtig meget i fht. at ansætte en nyuddannet i en projektstilling, så nyuddannede giver slet ikke mening via vikarbureauer. Vi har desværre ikke altid succes med LinkedIn - selvom jeg selv blev fundet af mit firma via LinkedIn. 

5. Ja, typisk finder vi nogle, som vi bliver ved med at hyre ind jævnligt, ofte i perioder af 3-6 måneder. 

6. Som regel fungerer kommunikationen og samarbejdet fint - vi aftaler løbende hvor mange timer/dage vi har brug for og de er fleksible. 

Vi kunne rigtig godt ønske os et godt og åbent forum, til at få kontakt til mulige konsulenter/freelancere/projektansatte uden at være afhængig af fordyrende vikarbureauer, hvoraf nogle af dem - CAD kompagniet f.eks. har meget urimelige vilkår, der ofte afskærer deres vikarer fra at få et fast job/projektstilling, fordi det bliver for dyrt at "overtage" vikaren fra bureauet. De fleste bureauer binder kun os og vikaren i op til 3 måneder. 

Lige nu leder vi efter f.eks. en erfaren Maskin ingeniør/konstruktør, der har erfaring med Rustfrie stålkonstruktioner opbygget i CREO CAD software. 

Mvh Palle

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)