Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla, FTP etc.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at få udarbejdet et større webprojekt, som jeg selv skal opdatere og vedligholde når det engang er færdigt. Men jeg ikke aner en dyt om programmering og webdesign og vil meget gerne lære lidt om dette.

Kan I anbefale noget litterartur/bøger/websites som bl.a. omhandler Joomla, FTP, PhpMyAdmin, patch-opdateringer til CMS etc. og i det hele taget gode begynderbøger indenfor emnet?

På forhånd Tak!

/Smølfen

Tilmeldt 17. Jan 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:54

Hvis projektet er for omfattende vil jeg foreslå at du allierer dig med en som kan hjælpe dig med at beskrive projektets struktur inden du spilder for megen tid ved at lære nye teknologier, programmering og ressourcer som du i den sidste ende ikke kommer til at bruge/have brug for.

http://www.w3schools.com/ er et godt sted at starte, hvis du vil lære grundlæggende koncepter om programmering af web-inhold. De foreslår/annoncerer diverse ressourcer som kan være værdifulde for dig.

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 16:26

Jeg vil gerne hjælpe dig, hvis du har lyst til det? Lige de ting du nævner kender jeg en del til, så vi kan fx. lave en workshop?

Hvis du har brug for andet jeg kan hjælpe med, siger du bare til. Tag et kig på min hjemmeside og mine services.

Mvh
Brian

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 18:05

Cujino har fat i noget relevant her.

Vi har meget erfaring med CMS efterhånden, og har også kunder med forskellige kompetencer og interesser - meget lig dit første ønske ang. litteratur om sagerne.

Helt generelt, og angående web-systemer, så har vi erfaret at du ihvertfald skal kunne svare positivt på følgende 3 punkter, førend at du selv giver dig i kast med systemerne.  Hvis du ikke kan svare positivt på dem alle, ja, så overvej at bruge konsulenter til at håndtere det tekniske istedet.

Du skal gerne kunne svare positivt på disse:

• Jeg har interessen i at bruge systemet
  • Jeg har kompetencen til at komme igang
  • Jeg har ressourcerne - tid, assistenter og penge til ekstern vejledning når det behøves, mv. til at komme igang

Du skal være meget velkommen til at kontakte mig på mortenthorpe<at>gmail.com, hvis du stadigvæk vil give dig i kast med Joomla CMS, jeg har allerede vejledt og hjulpet andre med indgående forståelse heri.

Morning.dk - Websites, CMS, Webshops og web-hosting - Teknik og design

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)