Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Warren Buffet, "The Pampered Chef" og Network Marketing

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

I et andet indlæg her på Amino har jeg bl.a. berørt det faktum at Richard Branson har gjort brug af hans verdenskendte brand, Virgin, ifm. lanchering af Network Marketing (MLM) selskabet, Virgin Cosmetics (Richard Branson, Virgin og Network Marketing).

Faktisk er det i forlængelse af netop det indlæg, interessant at tage fat i Warren Buffet - en af verdens rigeste - han ligger, så vidt jeg husker lige i slipstrømmen på Bill Gates om titlen som "verdens rigeste".

Warren Buffet er kendt som en benhård investor - bl.a. gennem investerings-selskabet Berkshire Hataway.

Det var igennem selvsamme selskab han i 2002 skød penge i - investerede i - selskabet The Pampered Chef.

Selskabet operere på markedet for køkkenprodukter, deres mission-statement lyder sådan:

"We are committed to providing opportunities for individuals to develop their God-given talents and skills to their fullest potential for the benefit of themselves, their families, our customers and the company.
We are dedicated to enhancing the quality of family life by providing quality kitchen products, supported by service and information for our Consultants and customers."

Pampered Chef er i Canada, Tyskland, England og USA.

Doris Christopher dannede selskabet til i 1980 på den baggrund, at de køkkenprodukter hun brugte i sit professionelle arbejde som underviser indenfor køkken- og køkkenrelateret emner, ofte ikke var at finde i samme høje kvalitet i lokale butikker. Hun indså at der var et marked for køkken-redskaber af høj kvalitet - produkter der var designet efter alle kunstens regler udi anvendelighed. Samtidig ville hun kombinere produkterne med god rådgivning fra en veltrænet salgsstyrke.

Med andre ord: Pampered Chef gik på markedet efter samme mission, som langt de fleste andre netværksselskaber: Efterspurgte produkter af høj kvalitet.

Det kræver lidt detektiv-arbejde - men på den gode måde - at hitte ud af hvad alverdens investorer har fingrene i - men ganske som Branson, har Buffet set en mulighed for et afkast af hans investering.

For os - i branchen - er det da spændende når personligheder, som har skrevet sig ind i historien (på et eller andet niveau) skyder penge i den forretningsform som vi har set det langsigtet potentiale i.

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 22:27
Warren Buffet er en dygtig herre, ingen tvivl om det (jeg kan anbefale diverse bøger og biografier om ham, som yderst spændende læsning), og at T.P.C. er en stor succes, det burde også være temmelig tydeligt ud fra deres seneste regnskaber så vidt jeg husker.

Hvad jeg dog undrer mig lidt over er at jeg ikke lige umiddelbart kan finde noget information om at T.P.C. som sådan er baseret på MLM?

Jeg kan godt se at man kan blive "konsulent" for dem m.v., men jeg synes ikke de angiver noget specielt om at det skulle være i multiple led? Dvs at man som konsulent tjener penge på at hverve nye konsulenter og dermed har et netværk under sig m.v.

Det må vel være et krav for at man kan blive et "Multi Level Marketing"-firma?

Jeg skal ikke udelukke at det er sådan det foregår bag kulissen, men de par minutter jeg kiggede deres "join us" sektion igennem fandt jeg ikke umiddelbart noget om at man skulle/kunne hverve nye konsulenter og tjene penge på det.

Umiddelbart virker deres "konsulent" mulighed mest af alt som helt normal forhandler hvervning hvor de søger personer der foretager direkte salg for dem i første led. Hvordan de konsulenter så øger deres salg (ved at ansætte flere folk eller lignende) er ikke noget T.P.C. reelt har noget med at gøre, så vidt jeg kan læse mig frem til?

Deres "Code of Ethics" er fra DSA og indeholder som sådan et punkt omkring pyramidespil og lignende uendelige salgskæder, der ikke umiddelbart understøtter ideen om at de er specielt MLM-baseret i den form for multilevel som man ser i mange andre selskaber (med forbehold for min begrænsede viden)?
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 23:12

Dato: 2/27/2006 10:26:49 PM Forfatter: Oscar Eg Gensmann ----Hvad jeg dog undrer mig lidt over er at jeg ikke lige umiddelbart kan finde noget information om at T.P.C. som sådan er baseret på MLM? Jeg kan godt se at man kan blive 'konsulent' for dem m.v., men jeg synes ikke de angiver noget specielt om at det skulle være i multiple led? Dvs at man som konsulent tjener penge på at hverve nye konsulenter og dermed har et netværk under sig m.v. Det må vel være et krav for at man kan blive et 'Multi Level Marketing'-firma?

Jo, den er go´ nok, Oscar - grunden til at Pampered Chef ikke fremstår som et Network Marketing selskab er, fordi de istedet vælger at kalde dem selv for et "Direct Sales"-company, med andre ord: Direkte salg. Et knap så teknisk ord i netværks-sammenhæng.

Du kan bedst sammenligne deres forretningsform med Tupperware - som jo heller ikke kendes som et MLM selskab, selvom de allerhøjeste grad er det.

Sådan her skriver Pampered Chef på deres website:

"Distribution: Products are sold primarily through in-home cooking demonstrations known as Kitchen Shows (over 1 million were held in the United States in 2002). Structure: Direct Sales. There are seven levels of field management progressing from Kitchen Consultant to Senior Executive Director."    --- Link til Pampered Chef omkring Direkte salg her

De beskriver såvel Direkte Salg samt det faktum at der er visse trin man kan gennemgå for at nå til tops ;-)

Når du ikke skilter med at du er et netværksselskab, så bruger "offentligheden" heller ikke energi på den del af selskabet. De (TPC) sniger udenom en masse ligegyldige debatter og fordomme, ganske som vi oplever her på Amino.dk ;-)

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 23:47

Interessant læsning.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:33
Dato: 2/27/2006 11:46:43 PM Forfatter: Krabsen

Interessant læsning.

Det er det da i allerhøjeste grad, Mads!

Men det er også værd at bemærke - i forhold til det Oscar betragter - at selskaber som The Pampered Chef og Tupperware aldrig har været "båret frem" - eller har haft behov for - at "hype"; altså skabe en masse "fear of loss"-situationer.

Begge selskaber tiltaler i langt højere grad kvinder, som har en helt anden måde at tænke på - jeg kan tydeligt se tendensen igennem min egne erfaringer; de "bløde" værdier, "hygge-elementet" i en forretningsmulighed er langt mere interessante for piger - end penge, hype, råben og skrigen. Hvis du kigger indenfor dine rækker - eller tager mange andre selskaber; så er langt de fleste ledere mænd; ikke fordi kvinderne ikke kan hitte ud af det, men fordi vi ikke hører om dem i samme omfang.

Netop derfor "glemmer" man tit eks. Tupperware når vi taler MLM i gængs forstand; netop fordi det slet er den del af forretningen der lægges vægt på.

Lasse

Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 15:14

Ja i ACN er der nok en lille overvægt af mænd, men det er i hvert tilfælde ikke mere end 60/40 - måske kun 55/45...!?

Der kommer helt klart flere kvinder samt flere unge mennesker - også blandt lederne.

Pudsigt nok er den højeste position i ACN i Danmark optjent af en kvinde.

Det samme gælder for Amway - her er Danmarks første diamond også en kvinde - og der er mindst lige så mange kvindelige som mandlige IBO''erne.

Hvis man kigger på de internationale statistikker over NM-branchen, så er der faktisk flest kvinder beskæftiget - og det er kun positivt - især til det sociale samvær i de enkelte Teams.

Kvinder giver noget hygge - men man skal også passe på med, at der ikke bliver for megen hygge og for lidt forretning.

En god blanding af kvinder og mønd samt unge og ældre er det bedste efter min mening.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)