Hej med jer Jeg står i en situation, hvor jeg undersøger muligheden for at opføre nogle smarte, billige boliger, primært rettet mod unge og studende (leje ca. 4-5000,- /md). Der hvor jeg er helt blank, er omkring placering og dialog med kommunerne - jeg aner ikke hvor de står i sådan et projekt. Kan man forvente at den type boliger er attraktive for en kommune, og de derfor vil stille en grund til rådighed, mod at jeg garantere x antal boliger med en max husleje? Eller skal jeg forvente at de ikke vil bidrage med noget, men at jeg selv skal købe ejendomme og søge om tilladelse fra bunden? Kan det blive et problem at de vil have boligerne ind under deres eget boligselskab, og ikke tillade at jeg selv driver boligerne efter opførslen? Alt i alt - er der nogen der ved noget som helst om, hvordan man griber den del an i forhold til kommunerne? |
Det første du skal se efter, er i lokalplanen som gælder for den grund du vil bebygge.
Men da det ikke ser ud til at du har en grund, er det bedst at du sender mig en PB, gerne med et telefonnummer, så kan jeg hjælpe dig.
Orienterende kan jeg oplyse, at jeg har siddet som administrationschef i et af Danmarks største entreprenørfirmaer og ved en del om både privat og almennyttigt boligbyggeri.