Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvungen konto?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber at spørgsmålet er placeret i den rigtige kategori. 

Mit spørgsmål går i sin enkelthed ud på, om man er tvunget til at have en lønkonto hos en dansk bank anno 2017? Eller findes der andre muligheder når nu man er blevet godt og grundigt træt af det danske banksystem og dens monopol lignende gebyrpolitik m.v. Det drejer sig om at fjerne privatdelen i første omgang. (Jeg er ikke afhængig af kassekredit m.v og administrerer selv min pensionsopsparing, så i realiteten behøvede jeg faktisk ikke en bank). Jeg har i dag job ved siden af virksomheden og får jo løn den vej rundt, men som nævnt ville jeg ønske at kunne benytte andre muligheder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

vædderen:
Mit spørgsmål går i sin enkelthed ud på, om man er tvunget til at have en lønkonto hos en dansk bank anno 2017?

Nej, en dansk konto er der ikke pligt til. Men der lovpligtigt for alle borgere og virksomheder at have en NemKonto. - Og hvorfor ikke gøre det lettere for en arbejdsgiver at have en lønkonto og nemkonto som en og samme konto.

Tilmeldt 5. Jul 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bl.a. et spørgsmål og gebyrpolitikken og ikke mindst til selv at have retten til at bestemme hvad man reelt vil. Der er nok ikke mange der bryder sig om at få trukket en plastikpose ned over hovedet og så samtidig skal tvinges til at betale gebyr (for en nem-konto).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Der sker næppe ulykker ved at du som privatperson ikke har en bankkonto. Bøderne er sikkert stærkt begrænsede, mon ikke systemet uden bank er testet af den del hjemløse.

Du dropper den bare, og så siger du til din arbejdsgiver, at du gerne vil have din løn udbetalt kontant. Samtidigt kan du glemme alle køb over internettet og klippe alle plastikkort midt over - spændende liv.

Overvej samtidigt olieindustriens modbydelige hensigter, og drop Al transport - også den eldrevne, da du kan se på din elregning, at mere end 50% af elforsyningen sker via kul eller atomkraft. Dit tøj strikker du fremover selv af hjemmedyrket uld.

Dit liv bliver i alle fald mere interessant og du bliver helt givet bemærket, hvad vel er din hensigt. Du ville gerne være vred på bankene, tag el forsyning, telefon, vejvæsenet og en masse mere med i dit næste indlæg. Enhedslisten KAN muligvis være en forening der ville se positivt på din indsats

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)