Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personfradrag.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 30. Jul 16
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa,

er der nogle der kan forklarer mig hvor meget jeg skal betale i skat når jeg har:

INDTÆGTER:

SU: 31.166 kr. pr.år

Pension: 16.243 kr. pr.år

ialt: 47.400 kr. pr.år

Personfradrag på 45.000

38% i trækprocent.

jeg betaler 523,26 kr. i skat hver måned

Kan det passe at jeg skal betale 523,26 kr. i skat hver måned?

Vh Martin 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skriver det ind i en forskudsopgørelse så kan SKAT vel give dig svaret. :)

eller prøv denne her: https://tax.dk/beregn/skat17.htm

Umiddelbart kan man jo sige at det virker forkert, når du har 47.400 i indtægter og trækker 45.000 kr. fra, så skal er der 2.400 kr tilbage. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Jespersen 18:

hejsa,

er der nogle der kan forklarer mig hvor meget jeg skal betale i skat når jeg har:

INDTÆGTER:

SU: 31.166 kr. pr.år

Pension: 16.243 kr. pr.år

ialt: 47.400 kr. pr.år

Personfradrag på 45.000

38% i trækprocent.

jeg betaler 523,26 kr. i skat hver måned

Kan det passe at jeg skal betale 523,26 kr. i skat hver måned?

Vh Martin 

Du ser det jo i dit forskud - det regner aldrig galt men ja det lyder korrekt. Du betaler 8% am bidrag af alt fra kr 1 og det er jo små 4000 per år og så ca 1000 i skat af over personfradrag, så det rammer ikke galt ud fra de ca tal i hovedet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart burde du løst regnet ikke betale mere end godt 900 kr i skat med ovenstående oplysninger. Prøv at tjekke din forskydsopgørelse. Der står også hvordan SKAT er kommet frem til deres tal.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Du ser det jo i dit forskud - det regner aldrig galt men ja det lyder korrekt. Du betaler 8% am bidrag af alt fra kr 1 og det er jo små 4000 per år og så ca 1000 i skat af over personfradrag, så det rammer ikke galt ud fra de ca tal i hovedet

vh John H

Der er da hverken AM bidrag på SU eller Pensionbidrag. :)

Fra Horsens
Tilmeldt 30. Jul 16
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er skat der har beregnet det): og som du selv siger virker det forkert.

Fra Horsens
Tilmeldt 30. Jul 16
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

523,26 kr i skat pr. måned med en trækprocent på 38 giver 1.377 kr. i indkomst, svarende til 16.524 for 1 år. Det passe jo meget godt med din pensionsindkomst

Det tyder på at SU anvender dit hovedkort, hvor månedsfradraget så overstige din faktiske SU, og dermed får du hele SU'en udbetalt

Pensionen anvender dit bikort, og trækker 38% skat af hele indkomsten, da de antager at dit personfradrag er brugt andet steds.

Du skal kun betale skat af den del der overstiger dit personfradrag, dbs. de 2.400 kr x 38% = 912 kr. i skat for hele året

Dette betyder alt andet lige, at du indbetaler for meget i skat i løbet af året, og får ca. 5.000 kr. tilbage på årsopgørelsen.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

hansiboy:

Du skal kun betale skat af den del der overstiger dit personfradrag, dbs. de 2.400 kr x 38% = 912 kr. i skat for hele året

Dette betyder alt andet lige, at du indbetaler for meget i skat i løbet af året, og får ca. 5.000 kr. tilbage på årsopgørelsen.

ah en del er SU og ja det giver ikke AM bidrag o9g pensionen formentlig heller ikke- Gå ind i forskud og se hvad der står i de forskellige rubrikker og svarer det til de ca 47 000 du har i alt - så er skatten givet korrekt (der kan også være noget skat tidl år i det) Bare brug forskud for så ser du om tallene er korrekt og ellers ret dem

Så snart SU og det andet står korrekt i forskud - så er skatten også korrekt
Som Hansiboy skriver, så sker der sikkert det at SU bruger hovedkort og dermed fradraget og pension bikort og ikke, og det er meget besværligt at ændre ved  så dermed kan dit fradrag ved pensionen være for lille - og du får så penge igen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)