Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 år gammel aftale om overdragelse af anparter.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg har et spørgsmål vedrørende anpartsselskab og overdragelse af anparter.

For 2 år siden var jeg med til at oprette et anpartsselskab sammen med person A og B. Person A betalte de 50000kr for at anpartsselskabet og  overdragede XX % til person B og jeg. Denne overdragelse af anparterne var egentligt et salg på 1 kr, i det man ikke kan overdrage anparter gratis.

Jeg havde en forhandling med person A om hvor mange anparter som jeg skulle have. Vi blev enige om X anparter og yderligere X anparter, hvis vi ikke faldt én ekstra person med mine fagkompetencer indenfor et år. Der er nu snart gået 2 år, og vi har stadig ikke fundet en ekstra person.

Jeg har derfor gjort krav på mine ekstra anparter som vi har en skriftlig aftale om. Problemet er dog at vi står med en mulig investor som ønsker at investere et stort beløb. Dette betyder at virksomheden jo egentligt kan værdi sættes.

Hvilket leder mig frem til dette spørgsmål:
Hvis person A ”overdrager” det aftalte antal anparter til mig nu, skal jeg skal beskattes yderligere fordi vi er tæt på en aftale med en investor og at virksomheden derfor kan værdi sættes? Overdragelse af disse anparter var aftalt for 2 år siden, hvor virksomheden ikke havde nogle værdi.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 620
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 19:03

Det er svært at se ud fra dine oplysninger og XX uden at vide nøjagtigt hvad der står i jeres aftale.

Så længe der ikke er kommet penge ind i selskabet fra en "mulig investor", er der jo ikke sket nogen ændring af selskabets værdi, så det er vel bare at få overdraget anparterne i en fart og arbejde videre med den mulige investor og få fundet en partner yderligere.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:17

Som enhver anden løn - også fra starten - skulle du beskattes af den faktiske værdi af dit lønarbejde - uanset du fik anparter gratis. Man kan jo ikke slippe for skat, ved at modtage anparter til lav pris. Svaret ligger derfor i høj grad i, at få ansat værdien af dit arbejde  som SKAL indberettes som løn til skat , uanset du fik det i anparter OG ny værdi af firmaet. 
Tag en revisor ind over

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)