Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKI-DE god idé, men hvad gør jeg??? (2000 spørgsmål)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, jeg sidder her til aften og har fået en idé, der kan gøre mig til millionær; jeg er sikker, og jeg er parat til gøre arbejdet, der skal til for at få det realiseret, MEN; hvad nu?

Jeg får brug for en investor, og jeg får brug for, at min idé holdes hemmelig og ikke spreder sig som en løbeild til konkurrenterne.

Hvad gør jeg?

Og, kan jeg tage patent på et design af en brugsgenstand, og så stå for produktionen af den selv, og hvad koster den slags?

Det skal siges, at brugsgenstanden er alment forekommende i de fleste hjem, og jeg vil tage patent (hvis det overhovedet er nødvendigt/muligt) på en variation af et design af denne normalt forekomne brugsgenstand.

Kan det lade sig gøre? Og hvad koster sådan noget?

Dertil, jeg har en ven, der måske kan skaffe mig de 50-200.000,- det vil koste af få den første batch produceret og sat i omløb, men jeg er i tvivl om hvorvidt jeg kan stole på hende. - Er der nogle former for Jura, der kan skrives imellem hende og jeg, der forpligter hende til at holde tæt med den viden, jeg kommer til at overdrage til hende i forsøget på at mobilisere pengene?

Og findes den slags standardkontrakter på nettet Evt.?

Dertil skal det siges, at jeg skal have produceret og designet et hav af variationer af min brugsgenstand i udlandet - overvejer indien. - Hvad skal jeg vide om handel og kontrakter og import? - Er reglerne skruet sådan sammen, at jeg bare kan;

Oprette et firma

Tage til Indien og indgå kontrakt med fabrikkerne dernede

Smide mine varer på et skib og så få dem solgt i EU?

Og skal jeg selv kontakte forhandlere inden for mit felt, eller kan man finde centraler, der står for videresalg af materialet? 

.. Kort sagt, hvad er basics i alt det her, og hvilke steder skal jeg rette ind efter for at få min "uddannelse" til at håndtere det her til et minimum...? - Mener, er der guides på nettet, og hvilke bør jeg i særdeleshed kaste mig over (læsestof-wise)?

Jeg ved, at der er MANGE spørgsmål her, men hvis I vil hjælpe med at besvare så meget i kan, også gerne ting, jeg ikke har spurgt om af relevans, så vil jeg meget gerne høre fra jer.

De bedste hilsener

Simon

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Det vil fylde flere sider at besvare alle dine spørgsmål.

Som tidligere etableringsvejleder under erhvervsfremmestyrelsen og advokat, kan jeg hjælpe dig med en masse, måske også med kapital og hvad du fortæller mig kommer ikke videre.

Du er velkommen til at sende en PB for evt nærmere drøftelse.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Kbh
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er eddermaneme fantastisk!

Tak!

Som du kan se er jeg grøn i det her, men jeg er klar, sulten og 100% indstillet på, at det her skal være min fremtid. - Jeg forfatter et brev i løbet af dagen, så vender jeg tilbage i din ind-bakke når jeg har det klart.

TUSIND TAK! :D

Mvh

Simon

Fra Kbh
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen!

Nu har jeg skrevet til dig, og den sagde; "Brevet er sendt", men jeg kan ikke finde det i min ud-bakke.

Vil du ikke lige vende tilbage til mig her hvis du ikke har modtaget det?

(lavede selvfølgelig ikke en copy-paste på det, så det enten er der, eller skal skrives om. )

Tak for feedback, igen :)

Simon

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Du har nok ret, man skal ikke copy-paste for dit brev er ikke kommet.

Bare skriv kort, vi taler om resten.

Hilsen

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:
Ok, jeg sidder her til aften og har fået en idé, der kan gøre mig til millionær; jeg er sikker, og jeg er parat til gøre arbejdet,

Gear nu lige lidt ned, man bliver altså ikke bare millionær bare fordi du har fået en eller anden fiks ide, så simpelt er det altså ikke. Noget så banalt som at få varerne ud i danske / udenlandske butikker kan vise dig at være endog meget svært. 

I øvrigt kan du ikke tage patent på et design. 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Feb 15
Indlæg ialt: 61
Fra  EBO INVEST IVS Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest kunne du finde en partner, som kan kompensere dig godt.
Det er ikke noget jeg selv vil gå ind i, men jeg vil gerne helt undtagelsesvis hjælpe jer med at finde den rette. Helt uden beregning. Skriv til mig på webcofounder@gmail.com

Fra Gentofte
Tilmeldt 14. Nov 13
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du har problemer med at stole på en af dine venner, så er det enten ikke en spor god ven eller også holder du alt for tæt med ideen. Du skal ikke være så bange for at folk stjæler din ide.

Når det kommer til at fortælle følsomme informationer omkring virksomheden, altså f.eks et decideret design eller produktionstegning af produktet kan du altid få den anden part til at underskrive en NDA som du kan finde skabeloner af online. 

Men for at du nogensinde skulle gøre din ide til en realitet kommer du til at skulle fortælle mange mennesker om det, du kan ikke holde det ved kroppen for evigt. Mange tror det er negativt og farligt at lufte sin ide på f.eks forummer som her, men i virkeligheden vil det udvikle sig til at være langt mere profitabelt for dig at lufte dine ide lidt mere åbent, da dette netop kunne føre til at du kunne finde den ideelle samarbejdspartner eller finde en person som rent faktisk har styr på sit kram. Det kommer du ikke til nu her, da folk der læser med her ikke har en anelse om, om du har tænkt dig producere en lampeskærm eller et støvsugerhoved. 

Fra Kbh
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle!

Tak for jeres svar, jeg vendet tilbage over de næste par dage, har lige nogle ting, jeg skal have styr på inden.

Tak igen. :)

Simon

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)