Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktier jeg ikke kan få fat i

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Alle. 

Jeg har for noget tid siden købt nogle aktier i et firma, og jeg kan ikke få dem udleveret. Pengene er blevet trukket på min konto, men virksomheden jeg købte i, vil ikke udlevere aktierne. 

Det er en amerikansk aktie, som ligger i dow jones indexet. 

Er der nogen af jer som har en idé til, hvordan jeg får fat i aktien?

Mvh.

Nicolai

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag fat i din bank eller broker, hvor du har købt aktierne igennem.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nok ikke helt med. Hvem har du købt gennem  bank eller broker, og hvad er det I er uenige om - udlevere aktien som papir eller?

Har du ikke et udenlandsaktiedepot tilknyttet dig? Normalt vil en sådan aktie jo bare fremgå af ens udlandsdepot oversigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Undskyld det meget sene svar. Jeg håber dog stadig du har mod på at hjælpe.

Problematikken er at jeg i mine yngre dage (for ca. 6 år siden) havde købt nogle aktier i en amerikansk IT virksomhed (Dubli/Ominto), som endnu ikke har udstødt mit aktiebevis til mig. Efter flere opfølgninger har de anerkendt at jeg har nogle aktier, men også at det er op til bestyrelsen at bestemme hvornår de udstødes til mig. 

Dette er selvfølgelig rigtig ærgerligt. 

Mvh. Nicolai

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder mystisk. Har du betalt noget til dem - og så siger de at du har nogle aktier - men det har du vel ikke, hvis betstyrelsen ikke har udstedt aktierne? Hvad sker der så med dine penge - enten skal du vel have aktiebeviser - eller penge retur - eller options beviser eller andet?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Risskov
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 42
Fra  NOVA Office Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Dubli/Ominto er jo Multilevel Marketing. Bagmændene lever fedt af at folk skyder penge ind for ydelser der i bedste fald eksisterer, men ikke har en reel værdi. i dit tilfælde lyder det til at du har købt retten til at gå ud og værge nye indskydere. Lykkes det, får du en provision af de nye indskydere. Derigennem kan du så måske tjene det beløb tilbage du har skudt ind.
Fup og fiduser.

Måske tar jeg fejl, men det ligner simpelt MLM.

Venlig hilsen
Peter 

NOVA Office - Leverandør af printløsninger
Tlf.: 20771232 Mail: ps@novaoffice.dk

Fra Risskov
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 42
Fra  NOVA Office Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

https://www.computerworld.dk/art/243533/tidligere-ominto-saelger-om-virksomhedens-succes-produkt-det-er-en-pyramide

NOVA Office - Leverandør af printløsninger
Tlf.: 20771232 Mail: ps@novaoffice.dk

Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Jeg har betalt over kr. 100.000 til dem og de har endnu ikke udstedt aktierne til mig, på trods af at de har anerkendt at jeg har nogle. Lige nu er jeg i en "vente" position, som betyder at jeg venter på at bestyrelsen udsteder dem til mig. Men den position har jeg været i, i cirka 5 år. 

Jeg har forsøgt at true dem med advokat, lavet et flertal af opfølgninger til deres juridiske afdeling og service afdeling, samt rettet henvendelse til DR1 Kontant som tidligere har lavet en udsendelse om dem. Men desværre er der ikke nogle af mulighederne som er lykkedes. Den bedste situation ville være at få pengene retur. 

At betale en advokat til at gå efter dem vil betyde, efter advokatens udsagn, at han skal sætte sig i forbindelse med en amerikansk advokat, og at føre sagen vil koste mere end det beløb jeg potentielt har tabt. 

Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter, 

Du har med al sandsynlighed ret i dine antagelser. Jeg er kommet dertil hvor alt den hjælp der kan skaffes ville være meget værd. 

... og tak for linket. Artiklen kan jeg godt relatere til, desværre. 

Fra Risskov
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 42
Fra  NOVA Office Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Træls situation!

Det bedste du kan gøre, er at komme videre i en fart og så advare de mennesker du møder på din vej imod Multi Level Marketing. Det er som alt andet der lyder for godt til at være sandt. For godt til at være sandt.

God jul!


NOVA Office - Leverandør af printløsninger
Tlf.: 20771232 Mail: ps@novaoffice.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)