Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importmoms i Dinero?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jan 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har bestilt nogle varer hjem fra Kina, og der er 0% moms på selve fakturaen vi har fået fra vores leverandør, men vi har fået en kvittering fra DHL, som lyder på 326,50 kr:
import moms: 226,50 kr
Told/moms udlægsgebyr: 100 kr

Har I nogen idé om hvordan dette bogføres i Dinero?

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

nok ikke en dårlig ide med en online bogholder men

Jeg gør ud fra I er momsregistrerede, og så undrer det mig lidt, at I får regning på eksportmoms - men jeg mener jeg har set det før. Normalt er det blot noget man selv bogfører

normalt ville man bogføre varen og tolden på konto for varekøb uden for EU, og så ville programmet beregne importmoms under både salgs og købsmoms - - Momsen vil så ikke være en udgift
Når der så skal laves moms, så skal man desværre alligevel korrigere den beregnede importmoms under både købs og salgs, så den stemmer med tolds. Det gør den nemlig ikke på ører, bla.a. grundet toldvalutakurs mm

Jeg går ud fra, at speditøren ved hvis I er momsregistrerede, så det ikke bare er en fejl? 

vent på andre - for jeg har ikke kræfter til helt at overskue bogføringen i jeres fald

Hvis I ikke er momsregistrerede, så er det nemmere, for så er det blot hele beløbet som udgift varekøb EU uden moms hvor varen også er - eller bedre, en konto uden moms til varekøbet og en egen konto - told og moms på varekøb uden for EU i konto (uden moms) for sig selv. Der er så ikke moms på nogen af disse konti da der momsen så bare er udgift.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jan 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Tak for svar. 

Vi er momsregistreret, men jeg tror ikke at den kinesiske leverandør kender til vores CVR nummer, så det har nok ikke stået på pakken.

Det er korrekt at Dinero selv har bogført både købs- og salgsmoms for selve fakturaen, så det går i nul. Problemet er så at vi har betalt importmomsen efterfølgende? Så nu har vi reelt betalt en moms - som vel skal lægges til som ren købsmoms, og trækkes fra vores momsregnskab? 

Eller er det anderledes for importmoms?.. 

Hvis jeg har forstået det er rigtigt, er det det samme som hvis jeg købte en vare i DK og ikke betalte moms, men så betalte momsen separat bagefter alligevel og dermed på et andet billag?

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

JonasWA:

Vi har bestilt nogle varer hjem fra Kina, og der er 0% moms på selve fakturaen vi har fået fra vores leverandør, men vi har fået en kvittering fra DHL, som lyder på 326,50 kr:
import moms: 226,50 kr
Told/moms udlægsgebyr: 100 kr

Har I nogen idé om hvordan dette bogføres i Dinero?

På forhånd tak.

Hej Jonas.

Hvis du har Dinero Pro er der en guide til dig her:

https://dinero.dk/support/importspecifikation-fra-skat-hvad-gor-jeg/

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 3. Jan 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Rasmus, 

Tak for svar. Den har jeg allerede fulgt. Men den beskriver ikke hvad jeg gør hvis jeg allerede har betalt importmoms, hvilket jo er en fejl da der ikke burde være nogen? De har troet at pakken var til en privat. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

ja netop - det tyder på de ikke har taget den som erhverv momsregistreret, og det må du jo så høre dem om

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)