Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb over ebay

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
I forbindelse med køb af varer over ebay, vil jeg gerne høre, om der er nogen, der ved hvordan sikrer man sig, at disse varer bliver fortoldet.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 13:47

Jeg forstår ikke lige hvad du mener er det vare der allerede befinder sig i EU må du antage at de er fortoldet. kommer de fra et ikke EU land er du ansvarlig for at fortolde varen.  Men pas for Ebay flyder med kopivare og du kan komme grueligt galt afsted hvis du sælger sådanne vare.

Mvh

Ravn 

Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:51

Når jeg skriver fortoldet, så tænker jeg egentlig både på importmoms og told.

For nogle af de varer vi har købt over nettet har vi modtaget en faktura fra UPS, FEDex eller PostDanmark hvor der stod angivet told og importmoms. Dette beløb har vi således betalt med det samme.

I andre tilfælde har vi bare modtaget varen uden at få en sådan faktura. Dermed er der hverken blevet betalt importmoms eller told.

Mit spørgsmål gik derfor på hvordan jeg sikrer mig, at der bliver betalt told og importmoms af varerne inden vi modtager. Skal der f.eks. stå uden på pakken at den skal fortoldes?

Det skal yderligere bemærkes at vi først netop lige er blevet importregistreret

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 01:07

TheGold:

I andre tilfælde har vi bare modtaget varen uden at få en sådan faktura. Dermed er der hverken blevet betalt importmoms eller told

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 01:20

TheGold:

I andre tilfælde har vi bare modtaget varen uden at få en sådan faktura. Dermed er der hverken blevet betalt importmoms eller told.

Mit spørgsmål gik derfor på hvordan jeg sikrer mig, at der bliver betalt told og importmoms af varerne inden vi modtager. Skal der f.eks. stå uden på pakken at den skal fortoldes?

Du er som importør ansvarlig for at varerne bliver fortoldet, er de ikke fortoldet når du modtager dem har du pligt til at lave en fortoldning af dem.

Umiddelbart lugter det lidt af kopivarer når I køber over Ebay, på linket kan du e hvor galt det kan gå.

http://www.erhvervsbladet.dk/article/20071119/news04/111181139/

Mvh

Sune

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)