Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er VSO noget for mig?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg driver et IS sammen med min partner. 

Vi ønsker at lade 100% af vores overskud blive i virksomheden og spare dem op eller reinvestere dem. Sådan vil det formentlig også være i fremtiden.

Jeg synes umiddelbart derfor VSO lyder som et fordelagtigt valg. Jeg har dog et par spørgsmål.

Hvis jeg i 2016 havde et overskud på - lad os sige - 10.000

Hvad skal jeg så betale i skat for regnskabsåret 2016 hvis vi ønsker at lade pengene blive i virksomheden?

Vi har endnu ikke betalt skat endnu. Kan vi opgøre ved selvangivelsen, at vi ønsker VSO for 2016, eller gælder det kun fremadrettet?

Mvh

Jeppe

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:33

Jeppe Rosenborg:

Hvis jeg i 2016 havde et overskud på - lad os sige - 10.000

Hvad skal jeg så betale i skat for regnskabsåret 2016 hvis vi ønsker at lade pengene blive i virksomheden?

NB: det bliver lidt firkantet i sådan et eksempel, da man godt kunne forestille sig den netop bedste disponering i dit personlige tilfælde ville være anderledes.

Men som udgangspunkt; hvis der disponeres 10.000 kr. som opsparet overskud og intet andet(dvs. ingen hverken faktiske eller tekniske hævninger), samt det forudsættes kapitalafkast er 0 kr., så skal du betale 22% af 10.000 kr. i virksomhedsskat. De afregnes sammen med din årsopgørelse.

Jeppe Rosenborg:

Vi har endnu ikke betalt skat endnu. Kan vi opgøre ved selvangivelsen, at vi ønsker VSO for 2016, eller gælder det kun fremadrettet?

VSO tilvælger du i forbindelse med selvangivelsen. dvs. senest 30/6-17 vælger du anvendelsen af VSO for indkomståret 2016. Med andre ord det er ikke for sent.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46696
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:17

I kan vælge VSO for 2016 stadigt- I skal regne med at det kan kræve hjælp at sætte korrekt op og sikre hæverækkefølgen. Det er kan være en fordel hvis I ved I altid vil geninvestere, men da der ikke er lommer i ligklæder, så vil det let kunne ende med, at når pengene skal ned i egne lommer, uanset hvor sent, så sker det med topskat til følge, helt enkelt fordi det akkumulerede kan være for meget, og kommer over i anden indtægt.

Ellers ville man generelt skæve til at hæve op til topskat selv for at få ting ud til laveste skatteprocent - og besparelsen i skat på overskud 10.000 vil meget let ædes op af administration af VSO

Læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)