Hej. Vi har et IVS, og første regnskabsår sluttede 31/12 2016, så nu er det blevet tid til årsregnskab og indberettelse af årsrapport til Erhvervsstyrelsen og SKAT. Jeg har dog fået at vide af flere forskellige revisorer, at det er fuldstændig umuligt selv at sørge for, at dette bliver gjrot korrekt, hvis ikke man er trænet heri. Jeg ved at revisorerne gerne vil sælge mig en service, så derfor vil jeg gerne høre jeres mening og erfaringer om emnet, inden jeg bruger penge på en revisor. Er det virkelig nødvendigt at betale 5000kr + moms (det er det billigste tilbud jeg har modtaget) for, at en revisor udfører og indberetter min virksomheds årsrapport? Eller er det muligt selv at gøre det, hvis man lægger lidt tid og kræfter i det? Jeg har bogført i Dinero. Tak! |
Nej det er ikke umuligt. Det første afgørende er, at dit regnskab er korrekt, for det er ikke tilfældet med rigtigt mange regnskaber for mindre nye selskaber - faktisk mener jeg der findes fejl i tæt på halvdelen
ER du stensikker på alt er korrekt, varelager korrekt korrigeret for så du ikke bare har varekøb som udgift, ingen skattereguleringer i forhold til repræsentation, gaver, stiftelsesomkostninger eller andet der skal reguleres for i skatteresultat mod driftsresultat?
Hvis ja - så kan du jo teste selv i regnskab 2.0 og siden i selskabsselvangivelse for det er ikke umuligt MEN det er heller ikke bare lige helt let - Er alt godt, så kan du få det klaret for omkring 3.000 kr + moms vil jeg tro, og så har du det lettere til næste gang når du har noget at gå efter
check også disse 12 punkter for at se om du har alt andet korrekt i nyt IVS
http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html
vh John Hannover