Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget må jeg give min kone i løn?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg ejer en aps-virksomhed, som jeg selv leder, imens min kone har alt det fysiske arbejde. Vi har indtil videre kun udbetalt hende en enkelt løn, og er efterfølgende kommet i tvivl om hvor meget jeg egentlig må udbetale hende i løn ? Skal det være en fast time-løn/månedsløn, eller må jeg ændre hendes løn efter hvad virksomheden har råd til ?  Og skal jeg betale selskabsskat af de penge jeg udbetaler i løn, eller tæller det som en udgift ?

På forhånd tak

- Christian

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 20:47

Løn indgår i hvert fald som en udgift under "personaleomkostninger" i regnskabet og indgår før man kommer til posten "resultat før skat" i skemaet, som du kan finde i årsregnskabsloven.

Dit årsregnskab skal laves om til et skatte regnskab, med permanente og midlertidige forskydninger/forskelle. (f.eks. har man skattemæssigt ikke fuldt fradrag for repræsentationsomkostninger, så her skal reguleres)

Det var i hvert fald svaret på halvdelen. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46627
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:54

Storm89:
Jeg ejer en aps-virksomhed, som jeg selv leder, imens min kone har alt det fysiske arbejde. Vi har indtil videre kun udbetalt hende en enkelt løn, og er efterfølgende kommet i tvivl om hvor meget jeg egentlig må udbetale hende i løn ? Skal det være en fast time-løn/månedsløn, eller må jeg ændre hendes løn efter hvad virksomheden har råd til ?

Du må udbetale hende hvad der svarer til hvad en hver andet 3 person ville få for samme arbejde. Om du gør det på den ene eller anden måde er situationsafhængigt. Det afgørende er, at du kan vise, du ville have givet en hver anden samme.

Storm89:
kal jeg betale selskabsskat af de penge jeg udbetaler i løn, eller tæller det som en udgift ?
rent ud - tænk over at betale måske et par tusinde til en online bogholder  - for du burde vide, at løn er en udgift og den går fra indtæger alt andet lig MEN

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)