Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, jeg har I hele 2016 haft 200.000,- I overskud, dette overskud inkludere overskuddet på kontoen, det jeg har hævet til migselv I løn osv. Derfor vil jeg bruge dette tal til forskudsopgørelsen. (er lidt sent på den) Dette sætter jeg ind I rubrik 221 (overskud i virksomhed), og skriver 0 i løn indkomst. Da dette er min eneste indkomst lige pt. Jeg får nu en ny opgørelse som set herunder. Ifølge skats hjemmeside. "Alle skatteborgere har et skattefrit personfradrag. Det betyder, at du ikke skal betale skat af alle de penge, du tjener. Personfradraget bliver reguleret en gang om året efter nogle helt specielle regler. SKAT indregner automatisk dit personfradrag, når din skat bliver beregnet." Er der nogle der kan forklare mig, hvor disse 45.000 (2017) bliver trukket fra? For mig giver det mening at det skal trækkes fra EFTER AM-bidrag, hvilket vil give en skattepligtig indkomst på 139.000,- og ikke 184.001,- Kan nogle forklare mig, hvorfor dette ikke står sort på hvidt på forskudsopgørelsen's beregner? For mig virker det lidt som om, at jeg går glip af dette fradrag. |
Det fremgår under sådan beregnes skatten. Udgangspunktet er før am-bidrag bortset fra bundskatten som er efter.