Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bolig investering - hjælp

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er kommet frem til, at jeg ønsker at investere i en bolig.

Om det skal være en lejlighed i DK eller feriebolig i udlandet, er jeg meget i tvivl om.

Jeg kan finde massere af artikler der handler om køb og investering af bolig. Både i DK og udlandet. Men jeg kan ikke finde svar på, om det er en god idé.

Dog synes jeg, at kunne læse mig frem til, at investering i lejlighed i DK kun ses, som en meget langsigtet investering. 

Hvorimod en lejlighed i tyrkiet eller bulgarien hurtigere tjener sig ind. Eller hvad? Hvis man køber en lejlighed med god belligenhed i tyrkiet, kan den så nemt lejes ud?

Er der nogen der har gode erfaringer og råd? Både i DK og sydpå.

I bund og grund skal jeg bare finde ud af, om mit boligeventyr skal starte i DK eller i udlandet :)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:53

Christian SN:

I bund og grund skal jeg bare finde ud af, om mit boligeventyr skal starte i DK eller i udlandet :)

Der er rigtig mange ubekendte i regnestykket.

Udlandet er jo et vidt begreb! og der er mange lokale faktorer som er svære at spå om; eks. kommer der endnu et militærkup i Tyrkiet og hvad betyder det for lejeværdien? eks. bliver Bulgarien smidt ud af euro'en og hvad betyder det for lejeværdien?

Du kan selv fortsætte med listen af forskellige scenarier i de enkelte lande.

Med andre ord, når du skal lave en investering skal du kigge på alle risikofaktorer og generelt bruge tommelfingerreglen; højere risiko er lig med højere krav til afkast! Hvad er du parat til at tage i risiko?

Dernæst er din tidshorisont aktuel; hvornår skal du bruge afkastet? skal du have mulighed for exit før tid?

Hvad med dine private interesser i projektet; tænker du på udlandet fordi du også gerne vil have en feriebolig til private formål? Hvilket jo kan gøre hele afkastdelen langt mere kompliceret, det kunne jo være du tænkte afkast skal bare være 0% rent finansielt, men samtidig have en feriebolig og have en eller anden udefinerbar nytteværdi heraf?

Tilmeldt 6. Feb 16
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:36
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

TjeK eventuelt sitet ud her http://antonmakki.dk/

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 13:01

Nu skriver du bolig, kunne det evt. være privat bolig til dig selv?

Lejlighed til udlejning som uerfaren, læs lejeloven først, lejer har alle rettigheder og udlejer hænger på evt. skader, da lejer ikke kan betale.

Feriebolig i udland: Du kan købe billigt i Bulgarien og Tyrkiet, men sæsonnen i Bulgarien er for kort til at lejligheden tjener sig hjem og hvem tager til Tyrkiet nu?

Har du overvejet feriebolig i DK ? Danske sommerhuse lejer faktisk ganske godt ud nu, vi er på niveau med før krisen eneste ulempe for husejeren er at gæsterne booker senere, men som regel er højsæsonen udlejet inden påske.

Yderligere fordel er at du kan overlade udlejning til professionelle og det er måske godt for en uerfaren, senere kan du så selv overtage markedsføring og udlejning, hvis du har lyst.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)