Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svindel på webshop - set fra "vores" side

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Nov 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ved at lægge sidste hånd på en ny webshop, hvor der selvfølgelig er kortbetaling og Mobilepay

En kollega blev i julen lænset for mere end 80.000,- og det gør ondt som selvstændig. Det vil jeg selvfølgelig gerne undgå

Skal lige nævne at jeg bruger Clearhaus (Visa, Mastercard og Mobilepay), Nets (Dankort) og Quickpay (PSP)

Clearhaus krævede 3D Secure og nu kommer Secured by Nets på Dankort, så langt så godt. Men når jeg surfer rundt på nettet kan jeg finde masser af info om brugernes sikkerhed ved net handel, men ikke meget om os forhandleres sikkerhed

Hvordan sikre man sig bedst og hvad er vores sikkerhed ved evt. svindel?

Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke helt hvad du vil sikres imod??
Altså hvilken form for svindel?
Hvis betalingen i din webshop er med kreditkort, så er du da altid sikret dine penge!

Måske jeg overser noget!?


Mvh
Dennis

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Dg-netsalg

Ikke altid, hvis du har modtaget en betaling fra et stjålet/hacket kreditkort, som ejeren ikke har nået at lukke. Så skal du tilbage betale beløbet. Også selv om du har sendt vareren. Dermed har du mistet dine varer og betalingen kan du kigge langt efter. (Skulle jeg tage fejl, må folk gerne rette mig :) )

Jeg går ud fra, at det er denne problemstilling trådstarter tænker på?

Desværre er det en svær en sikker sig i mod 100%. Men tjek mistænkelige bestilling op mod telefonnummer, adresse og navn på adressen. Det er mit bedst bud.

Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay.

Jeg har nu aldrig oplevet ikke at få pengene.
Jeg har faktisk oplevet det stik modsatte for små 10 år siden, hvor jeg fik en ordre i min daværende sexshop på ca. 5000dkk, bestillingen var til et land langt væk (som jeg ikke lige kan huske) men det lugtede langt væk af snyd! Jeg ringede derfor til min betalingsudbyder og fremlagde sagen. De kunne godt se at kortet var brugt mange gange inde for kort tid og var derfor sikker på at det var stjålet, men de sagde faktisk at jeg bare kunne trække beløbet og lade være med at sende ordren, så det gjorde jeg.
Jeg fik pengene og har aldrig hørt noget siden!
Jeg må indrømme at jeg faktisk har fortrudt det mange gange siden, men jeg er da sikker på at kortejeren har fået hans penge tilbage fra hans bank eller forsikring. ( håber jeg )

Men jeg tænker bare at i mine nuværende webshoppe, så er jeg ikke bange for snyd, da en gennensnitsordre er på ca.250kr. Og på de nu mange hundrede ordre endnu ikke har oplevet snyd, så vil det nok heller ej ske.


Mvh
Dennis

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)