Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må netværksprinter straksafskrives?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Sønder Omme
Tilmeldt 21. Nov 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har været ude og investere i en netværksprinter, samt nogle netværksdiske og router til en samlet pris af 4200. Købet er betalt kontant og er på samme kvittering.

Spørgsmålet er nu, om printeren, som er beregnet (og skal bruges til) til netværksprinter må straksafskrives?

Grunden til at jeg er kommet i tvivl er, at jeg online har findet en afgørelse fra ligningsrådet, som angiver at en enhed som er beregnet til at fungere i et samlet netværk ikke må straksafskrives hvis netværkets samlede værdi overstiger bagatelgrænsen.

Nogen der kan give et præcist og gerne dokumenteret svar?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:28

Er det udstyr den bruges sammen med afskrevet?

Hvis det er vil jeg mene den kan straksafskrives da den er under beløbsgrænsen. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Sønder Omme
Tilmeldt 21. Nov 07
Skrevet kl. 23:28

JesperLutzen:

Spørgsmålet er nu, om printeren, som er beregnet (og skal bruges til) til netværksprinter må straksafskrives?

Samme spørgsmål er naturligvis også gældende for netværksdiskene og routeren, som har en samlet værdi af ca. 3000.

Fra Sønder Omme
Tilmeldt 21. Nov 07
Skrevet kl. 23:30

Udstyret, som den skal benyttes med er købt i privat regi før firmaet blevb etableret og indgår på ingen måde i virksomhedens regnskab og er dermed heller ikke ejet af virksomheden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:02

Hej!

Jeg mener,  at du normalt ikke kan straksafskrive disse aktiver(PC, netværksprinter mv. såfremt de overstiger grænsen) .

Nu skriver du, at det faktisk kun er de nye dele, der er købt i firmaregi, hvis jeg forstår dig ret. 

Det kommer også helt an på, om det totale aktivsum er under grænsen.

Jeg ville nok afskrive de firmaindkøbte aktiver, såfremt du kan holde dig under grænsen

12tkr. for 2008. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 00:15

Ikke for at fluekneppe eller være træls, men er grænsen ikke kr. 11.900 eksklusiv moms, i år? 

Når du skriver 12.000, er det så blot en afrundning, eller fordi man bruger andre grænser i praksis - Eller giver det blot mere ballade end sjovt er?

Er blot nysgerrig :-) 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:18

Hej!

Sorry.......kr. 11.900 selvfølgelig.

Godt du er vågen, Anders!

Fra Sønder Omme
Tilmeldt 21. Nov 07
Skrevet kl. 08:40

Peter - Revisor:
Jeg ville nok afskrive de firmaindkøbte aktiver, såfremt du kan holde dig under grænsen

Hej Peter (og Anders)

Tusind tak for svar. Nu forventer jeg ikke umiddelbart at købe mere udstyr i 2008 i firmaregi, så jeg vil holde fast i anbefalingen om straksafskrivningen. Jeg formoder at svaret kan tages som pegepind til, at jeg samlet set til mit netværk kan indkøbe for 11.900 +moms årligt og straksafskrive, eller indkøbe for større beløb og afskrive over en periode - uagtet netværkets indkøbspris for dele købt før indeværende år?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:27

Jeg er umiddelbart på bølgelængde med Peter. Skat vil formentlig have en opfattelse af at en netværksprinter er anskaffet med henblik på anvendelse sammen med en anden computer m.v. og derfor skal ses som en samlet enhed i relation til grænsen. Sagen er imidlertid den at bestemmelsen og praksis ikke er 100% klar. Det gør det ikke nemmere at Ligningsrådet og nu Skatterådet har vist at man (herunder også sekretariatet) ikke har nogen som helst teknisk indsigt når vi taler EDB og netværk. I den ene afgørelse fandt man det afgørende om printeren stod i et andet rum end computeren.

Medmindre du har et udtryk ønske om at købe en bestemt netværksprinter som er dyrere ville jeg søge at straksafskrive printeren med risiko for at Skat korrigerer den. Man kan så håbe på at der på dette tidspunkt er kommet lidt klarere afgørelser; Faktum er jo at en netværksprinter ikke er bestemt til at blive anvendt sammen med bestemte andre computere men kan anvendes bredt.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Sønder Omme
Tilmeldt 21. Nov 07
Skrevet kl. 11:39
Hej Bent, Tak for din hjælp.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)