Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PAS PÅ? Materiale til udlevering!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Sjælland
Tilmeldt 7. Jan 17
Indlæg ialt: 40
Fra  ABC Lækagesporing ApS Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et ApS der ejer 24 % aktier i et A/S og ønsker at sælge dem men hvad kan tillade mig at udlevere til potentiale køber, både seriøse og useriøse, her påtænker jeg materiale som årsregnskab, ejer aftale samt stiftelsesdokument, se nedenstående:

Hej potentiale køber,

I forbindelse med din interesse for køb XXX ApS cvr. nr. 99 99 99 99, 24 % aktier i XXX A/S fremsendes hermed materiale til gennemgang, da materialet er fortroligt og hvis du ikke finder det interessant, bedes du venligst på forsvarlig vis destruere det.

Eventuelt opklarende spørgsmål kontakt mig der venligst.

På vegne af og med venlig hilsen

XXX ApS

Cvr. nr. 99 99 99 99

Test Testesen
Testvej nr. 9
9999 Testby
Tlf. nr. 12345678

Disclaimer:

Dette er en e-mail fra XXX. Denne e-mail og vedhæftede bilag er fortrolige og kan indeholde oplysninger underlagt juridisk tavshedspligt alene til brug for den tiltænkte modtager. Hvis De ved en fejl har modtaget denne e-mail, anmodes De venligst straks om at give afsenderen besked og slette denne meddelelse og bilag fra Deres system uden at tage kopi eller videresende meddelelsen.

This is an email from XXX. This email and any files transmitted with it contain confidential information intended for the addressee(s) only. If you have received this communication in error, please notify the sender immediately and delete the message and any files transmitted with it from your system without making any copies or forwarding the message.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Christiansen12345:
her påtænker jeg materiale som årsregnskab, ejer aftale samt stiftelsesdokument, se nedenstående:

Det meste af materiale du nævner da er offentlig tilgængeligt, så hvad er problemet? 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Christiansen12345:
her påtænker jeg materiale som årsregnskab, ejer aftale samt stiftelsesdokument, se nedenstående:

Det meste af materiale du nævner da er offentlig tilgængeligt, så hvad er problemet? 

Så vidt jeg ved er hverken årsregnskab eller ejeraftale offentligt. Det er kun årsrapport man skal indsende en gang om året.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Noget af det du fremsender er ligegyldigt materiale og noget kunne man købe i Erhvervsstyrelsen hvis man ville.

Hvad skulle man bruge det til hvis man ikke vil købe din procentdel ?

Det vigtigste for dig er at få solgt din andel og det kan du ikke gøre med halve eller manglende oplysninger.

Så mit råd til dig er, frem på bordet med alle oplysninger, jo flere oplysninger du giver, jo bedre bliver dine muligheder for salg, hvilket også gælder selvom det er dårlige oplysninger.

Da du vil ud af selskabet, kan du jo også til en hvis grad være ligeglad med hvad en oser vil bruge oplysningerne til.

PS! Det hedder ...til gennemgang, (ikke til gennemgåelse)

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville være tilbageholdende med at udlevere de interne regnskaber og ejeraftalen i første omgang. Er der reel interesse fra en køber efterfølgende, så skal de selvfølgelig have disse oplysninger. Der er formentligt et krav om at de tiltræder bl.a. ejeraftalen, og det kan de ikke gøre med mindre de får oplyst indholdet af den.

Hvad med de øvrige ejere af selskabet, har de forkøbsret, og er der evt nedfældet nogen bestemmelser omkring salg af anparterne, herunder værdiansættelse på salgstidspunkt?

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Arginus

Der sælges kun 25% af et selskab. Det er jo ingenting. Ingen bestemmende indflydelse.

Fortæl lige hvordan du vil skabe interesse uden at vise det allervigtigste, nemlig regnskabet, som enhver i øvrigt kan få gratis ved henvendelse til Erhvervsstyrelsen.

Fortæl også gerne hvori risikoen består i at vise sit regnskab.

De øvrige 75% skulle nok være der, hvis det var interessant at disponere over hele selskabet, så det gælder tilsyneladende om at lægge alle kort på bordet for i det hele taget at få solgt.

Bemærk også at salgsprisen på 25% af aktierne helt afhænger af den indre værdi, som kun kan beregnes når man ser tallene i regnskabet.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen:

Arginus

1

Der sælges kun 25% af et selskab. Det er jo ingenting. Ingen bestemmende indflydelse.

2

Fortæl lige hvordan du vil skabe interesse uden at vise det allervigtigste, nemlig regnskabet, som enhver i øvrigt kan få gratis ved henvendelse til Erhvervsstyrelsen.

Fortæl også gerne hvori risikoen består i at vise sit regnskab.

3

De øvrige 75% skulle nok være der, hvis det var interessant at disponere over hele selskabet, så det gælder tilsyneladende om at lægge alle kort på bordet for i det hele taget at få solgt.

4

Bemærk også at salgsprisen på 25% af aktierne helt afhænger af den indre værdi, som kun kan beregnes når man ser tallene i regnskabet.

1 Det ved vi ikke uden at kende ejeraftalen rent faktisk - den kan godt give lidt 

2 Jeg tror I taler forbi hinanden. 1 er årsrapporten som alle kan hente i CVR - det kan man naturligvis uden problem give. Noget helt andet er selve selskabets interne regnskab som jo kan vise en masse andet-  enkelte lønninger  - skattereguleringer og meget andet som kan være strengt fortroligt for ejerne i øvrigt

3 ja det ville være første køber er jeg enig i

4 ikke enig - der handles ofte på indreværdi med alle mulige reguleringer ud fra fremtidsforhåbninger - konkurrent indsigt mm

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Overrasket af dit svar Jørgen

Ja, der sælges kun 25%, men der kan sagtens være bestemmelser der skal tages hensyn til i ejeraftalen på trods af dette.

Internt regnskab er ikke offentligt - derfor kan man være tilbageholdende med udlevering indtil man har reel køberinteresse.
Der er ingen risiko som sådan at vise internt regnskab til tredjemand, men det er ikke givet at de øvrige 76% af ejerskabet er udelt begejstrede hvis det lægges til offentlig skue.

Værdiansættelse af selskaber er så meget mere end en indre værdi i regnskabet.

Fra Sjælland
Tilmeldt 7. Jan 17
Indlæg ialt: 40
Fra  ABC Lækagesporing ApS Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Mange tak for jeres indlæg.

De bedste hilser

Christiansen12345

NB! vender tilbage med slut resultatet.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)