Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn til sig selv og moms?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 4. Dec 13
Indlæg ialt: 5
Fra  HYBLEN Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer
Jeg sidder og tænker, når jeg trækker løn ud til mig selv, ved en enkeltmandsvirksomhed, skal jeg så også trække momsen med ud eller er det kun ved varekøb eller indlejning?
Så kan man trække momsen fra når man udbetaler løn til sig selv?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

De som vælger DataLøn som lønsystemvil blive hjulpet godt i gang. Hvis man ikke har arbejdet med løn før, er der mange ting at sætte sig ind i. Derfor tilbyder DataLøn et opstartskald, hvor de guider dig igennem de vigtigste ting, så du er klædt godt på til lønarbejde. 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke trække momsen fra. Du kan trække alle de penge ud du vil, men du skal bare have nok stående til at betale skat, moms og hvad du ellers måtte have af udgifter.

Har du feks 10.000 kr I overskud, uden moms (med moms 12.500 kr) og du vælger at tømme bankbogen, så skylder du stadig 2500 kr i moms som skal betales.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ikke moms på lønninger og hævninger

Moms bliver sålede ikke påvirket af, at du hiver penge ud af din virksomhed

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du mangler lidt basal viden omkring bogføring.
I din resultat opgørelse indgår moms ikke, så dit overskud er i princippet din løn, som du kan trække ud som du vil.
I enkeltmandsfirma er der ikke forskel i din økonomi og din virksomheds økonomi

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder farligt det du roder med. Du ender let med en skattebod eller lignende

1 Der er ikke moms på løn

2 Der er aldrig moms på noget du så ikke får en regning på fra en dansk momsregistreret som udgangspunkt

3 Du hæver slet ikke løn i alm personlig virksomhed (der ikke bruger en vanskelig VSO ordning) Du må hæve helt som du vil og sætte ind - det sker i status og er IKKE en udgift eller indtægt og derfor påvirker det slet ikke dit resultat og dermed ikke din skat http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html

Jeg vil kraftigt opfordre dig til at bruge lidt penge på at lade en online bogholder hjælpe dig lidt her i starten, for du kan komme meget galt af sted ellers

Der er også en masser om skat og moms og andet for personlig virksomhed i min ebog http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html den kan også være godt suplement til 55 kr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten. Jeg yder hjælp til selvhjælp. Måske kunne det være interessant under opstarten?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)