Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Norsk forretningseventyr

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Forretningen går strygende, og vi overvejer at etablere en norsk afdeling af vores webshop. Vi skal dertil bruge et .no toplevel domæne, men som bekendt er domænereglerne i Norge ganske restriktive.

Vi har ladet os fortælle, at man kan stifte et NUF (en slags filial), betale for en postadresse i Norge og af den vej købe .no domæner. Er dette korrekt forstået?

Vi er selvfølgelig opmærksomme på regler ift. told osv., og vi har været i kontakt med en norsk advokat, der fortæller os, at regnskabspligt osv. minder om DK ift. en bundgrænse. Al aktivitet vil køre gennem et selskab i DK. Mit spørgsmål er dog, om der er noget, vi har overset? Nogen, der har erfaringer med forretning i Norge? Alle råd er en stor hjælp :)

God aften. 

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 21:26

Hej

Jeg er norsk og bor i Norge. Hvilken type webshop driver du?

Tilmeldt 6. Apr 16
Skrevet kl. 06:21

Hej Anders

Har det betydning? Det er børnelegetøj, men som sagt påtænker vi, at alt aktivitet skal foregå gennem DK selskabet (salg, køb osv.), mens NUF udelukkende skal agere "skuffeselskab" og adgangsbillet til .no domæne. 

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 07:36
Tilmeldt 6. Apr 16
Skrevet kl. 08:27

Hej Dan

Ja, den havde jeg fundet, men lad os nu antage, at jeg slet ikke sælger til nordmænd, eller at salget er under grænsen på de 50.000 NOK - så er vi vel "in the clear" - eller hvordan? 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)