Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

App udvikling. Ca pris for app der minder om Uno appen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg viste ikke lige hvor jeg skulle søge råd, så har oprettet en profil herinde. Jeg leder efter nogle der har erfaring med udvikling af apps.

Ideen og lysten har jeg, men ikke pengene og alt det andet.

Jeg har ideen til et simpelt kortspil, der i brugervenlighed og udseende skal minde om
UnoFriends. Spillet spilles af to personer der hver smider et kort, og den med højeste score vinder. Det er samme princip som de der bil og flykort fra 80'erne, bare med et twist og uden biler eller fly.

Man spiller mod hinanden to og to. Hver spiller starter med 3 kort, og man får så flere kort jo mere man spiller. Alle kort har forskellige kategorier, som hver især har en score. Alle kort har forskellig score i de forskellige kategorier. Ca 12 kategorier pr kort. Det er de samme kategorier, men som sagt forskellig score. De forskellige kategorier til hvert kort, giver hvert kort en samlet scorehar Alle kort er forskellige og der vil være ca 50 af dem i starten. Der skal en tegner/illustrator indover til at lave hvert billede på kortene. Ikke noget vildt bare en simpel tegning. En god tegner/illustrator skulle vel ikke være mere end et par timer om hver tegning/illustration..Altså 50 forskellige tegninger, som vil vokse til et par hundrede over tid. Dvs 50 forskellige kort med tegning/ilustration i starten af spillet, og over tid ca 150 forskellige kort med tegning/ilustration på. Og med tekst, farver og statusbjælker på bagsiden. Nåh ja, og et 2-3 sekunders lydklip til hvert kort. Så en del løbende arbejde og en app der nemt kan tilføjes nye spillekort.

Spillet skal kunne spilles over Bluetooth, det skal kunne regne værdien ud for hvert kort, for alle spillere, og løbende regne hver spillers samlede score ud. I bunden af skærmen kan man se alle sine kort på hånden i miniature, og når man fører musen henover, bliver de forstørret. Alle kort har en forside med billede (tegning) noget simpel tekst og farver. Der er også en bagside med kun tekst og farver og nogle små grafiske statusbarer, ligesom ved Tekken spillet (øverst i billedet).

Der er ikke noget 3d i spillet, kun 2D, og ikke der vil stort set være det samme baggrundsbillede, hvor det eneste der skaber liv og bevægelse er når de to spillere enten taber eller vinder et kort. Der skal være en simpel menubar hvor man kan slå lyd fra, se highscores, bladre alle sine kort igennem og se for og bagside og afspille alle kortenes lydklip. Hele humlen er at alle kortene udtrykker noget forskelligt, som alle samfundsklasser kan forholde sig til. Man kan identificere sig med kortene så at sige.

Hvis det er forholdsvist nemt (læs, billigt) at lave, skal hver spiller kunne udfordre sine venner via facebook.

Det grafiske udtryk behøver slet ikke at være så flot som i UnoFriends, men lidt derhenad.
Hvad løber sådan en omgang op i tror i?
Tekken statusbar: https://www.google.dk/search?biw=360&bih=237&noj=1&tbm=isch&sa=1&ei=8Z6VWL6sLOSp6ATCqaCABg&q=tekken+energy+status+bar&oq=tekken+energy+status+bar&gs_l=mobile-gws-img.3...2169.11366.0.12138.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c.1j4.64.mobile-gws-img..0.0.0.t8rLNyW_cbc#imgrc=mz6T1yTHWyZ2CM:

Uno Friends: https://www.google.dk/search?q=uno+friends&prmd=sivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiml_SUmPbRAhVIWiwKHUhnB3wQ_AUICCgC&biw=360&bih=495#imgrc=M9izLfuD2UajMM:

https://www.microsoft.com/en-us/store/p/uno-friends-the-classic-card-game-goes-social/9wzdncrfj267


Mvh

Tommy













Tilmeldt 4. Feb 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt lidt ekstra info.

Spillet skal kunne udvikles rimelig nemt over over tid, med små tilføjelser undervejs for at undgå at spillet bliver kedeligt.

En krølle på halen, er at hvis man vinder mange kort, altså point, får man mulighed for at blive en del af spillet. Man får en slags avatar, som man sætter sit eget præg på. Jeg tænker at een gang om måneden kåres månedens vinder, som så kan vælge bonuspoint eller et bonuskort, eller altså blive en del af spillet.

Vi snakker først udvikling af spillet om et par år, så det giver mig god tid til at spare op, hvis altså vi ikke snakker flere hundrede tusinde kroner....

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Nov 05
Indlæg ialt: 78
Fra  WEST SOFT DEVELOPMENT Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker du hurtigt bruger 100.000 på sådan et projekt. Alternativet er jo at prøve selv at lære at programmere eller få en partner ind der kan...

Tilmeldt 4. Feb 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 06:53
Hvor mange stjerner giver du? :

100.000. Jeg havde det lidt på fornemmeren. Og så markedsføring oveni. Det er urealistisk for mig at opnå, hvis ideen skal gennemføres engang før jeg ryger på plejehjem.

Har overvejet om det kan laves som et rigtigt kortspil, men der falder det lidt til jorden.
Hvordan fungerer det med en investor? Man finder en person med pengeposen som tror så meget på ideen som een selv, og man laver en kontrakt om hvem der laver hvad?

Tak

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)