Tak for svar. Vi har været igennem skifteretten, og de har valgt ikke at likvidere kollektionen, da det blev vurderet det var af så lav værdi. Kollektionen er meget lille, består kun af 5 designs. |
Cookie - John Hannover:jep - det har er heldigvis også det jeg har sagt i svar (PB via facebook - uha de er ikke så lette så jeg tager tonsvis af forbehold)Whiskey:John, dit eksempel med IVS kan jo udvikle sig rigtig gal, hvis kurator er "ond". Hvis pengene bare er hevet ud så har det karakter af et ulovligt kspitalejerlån. Det vil sige at lånet skal beskattes. Selskabsretligt betales tilbage...... Så kan en bod oven i jo heller ikke udelukkes......
Kurator virker ikke "ond" andet end - at de er to ejere - den ene gir pokker i alt, og Kurator virker glad hvis den anden bare kommer med hele beløbet - hvilket er rod da han jo max får fradrag for tab på anpartskapital for sin halvdel som jeg ser det. (til gengæld har han så uden at blive opdaget MÅSKE fået sin halvdel ud allerede)Det som bekymrer generelt er - at der vel kan være mange IVS med rod i regnskabet (eller lukning grundet manglende regnskab) og hvordan bærer ejerne sig så af med at vise, at de har indbetalt f.eks. 15.000 kr i kapital.
I ApS er kapitalen jo bekræftet men her - hvor der måske ikke kan klares så meget som bankkonto der viser kapitalen er betalt og måske slet ikke ført ordentlige regnskaber, så ligger den vel lidt til højrebenet for kuratorer at sige: Bevis kapitalen er indbetalt, eller hit med pengene?
I dette fald ved jeg, at de siger der ingen aktivitet var overhovedet og da det jo så røg til tvang, så "hev" de selvfølgeligt deres penge ud igen. Der er sikkert en del der kunne lave en sådan "fejl".
Jeg kan dog frygte der er mere i det for det konkrete selskab har skiftet direktør midtvejs og den anden ejer har store problemer i sig i form stribe af pt konkurs IVS
vh John Hannover
Hvem er kuratoren i vores tilfælde?
Bliv gratis medlem