Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningside

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jul 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg går med en lille ide i maven....

Jeg kunne godt tænke mig at starte en virksomhed der laver sundhedsvidenskabelig forskning for f.eks. et sygehus.

Virksomheden skal så være baseret på forskningsmidler der bliver søgt hjem fra forskellige fonde og administreret af mig. Forskningen vil være i forbindelse med div. læger, fysioterapeuter og lign. som gerne vil lave forskning men ikke har tid til at finde penge og heller ikke til at skrive artiklerne og lave databehandlingen.

Er der nogen der kan komme på nogle faldgrubber man skal passe på?

Vh Christian

Fra Bryrup
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 23:24

Kun dig selv...ideen lyder fin nok!

Og jeg kender dig ikke, men jeg skriver kun dig selv, da man i min verden ikke skal kigge efter faldgruber og forhindringer....man skal bare fremad som iværksætter...

Jeg ville skrive ideen flot og overskueligt på en A4 og drøfte det med sygehuse, læger, fys'er og andre interessenter,,,og få nogle kommentarer...det er guld værd i en tidlig fase!

Mvh. Tobias

Tilmeldt 12. Jul 06
Skrevet kl. 23:27

Det har du sådanset ret i.... ikke dumt svar!

Den med at drøfte ideen med læger og lign. er rigtig god.

Vh Chrisitan 

Fra Bryrup
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 04:46

Hvis jeg var dig, ville jeg istedet skrive..."hvilke muligheder ser I i denne ide?"

Ved at drøfte din ide med kunderne får du hurtigt et indtryk af hvad de synes og ofte får man udviklet ideen videre ret hurtigt. Savner du inspiration til denne ligefremme måde vil jeg anbefale dig at komme til en af Finn Helmers foredrag...han skal nok kunne inspirere!! Og ofte vil han gerne svare på et par spm. også.

Mvh. Tobias

Ps. nu er din ide ikke lige til højrebenet ...hvilket jeg ser som en stor styrke hvis konceptet er bæredygtigt forretningsmæssigt. Det er ikke noget alle og enhver lige smækker op ligesom en web-shop med børnetøj.

Fra Aalborg
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 08:38

Hej Christian

Det lyder som en god ide du har fået.

Hvilken baggrund har du for, at gå ind i 'branchen' ?

Tilmeldt 12. Jul 06
Skrevet kl. 09:35

Hej Morten

Jeg er civilingeniør i sundhedsteknologi med speciale i biomekanik og skal til at starte på et phd studie.

Så det er meningen at det skal løbe lidt ved siden af det andet til at starte med. Jeg vil så kunne tilbyde rådgivning ifm. indkøb af teknologier samt forsknings rådgivning/databehandling osv.

Vh Christian

Fra Odense C
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:37

Hej Christian

Lyder som en spændende idé, selv om jeg ikke er den store kender på feltet. 

Mht faldgruber (eller nærmere udfordringer)... Hvis du vil starte ideen op, sådan ved siden af dit eksisterende job, bør du nok overveje dine målsætninger og dit ugentlige tidsforbrug på projektet. Gode ideer kan hurtigt blive omfattende og dermed tidsrøvere.

Jeg tænker noget i stil med:

Jeg arbejder 2 timer dagligt for at nå følgende: 

A. Mine 10 vigtigste mål lige nu 

1.

2.

3. 

Osv.

B. Mål for indeværende uge

1.

2.

C. Mål for marts 2008 (og så videre).

Målsætninger og tidsafgrænsninger er i min verden måske det allervigtigste. Håber det er brugbart.

Vh 

Amar 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)