Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forbrugerens forpligtelser

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Håber mit oplæg er i orden. Jeg står i den situation, at jeg var kunde hos en virksomhed for nogle år siden. Ydelsen bestod af en række behandlinger som strakte sig over længere tid. Når jeg foreslog at få ordnet betalingen fik jeg flere gange af vide, at det kan vi ordne næste gang.

Lige pludselig hørte jeg ikke mere fra ejeren og kunne derfor ikke få en ny tid. Jeg opdager så at stedet er lukket (jeg ved ikke om det er gået konkurs eller blot lukket ned) på cvr registreret står der at virksomheden er ophørt.

Nu har ejeren så henvendt sig til mig for at høre, om vi kan finde ud af noget med betalingen. Hvad er mine rettigheder her? Kan ejerne overhovedet kræve betaling for noget der er sket så lang tid tilbage? og hvor jeg ikke nåede at få det ud af behandlingerne som vi havde aftalt (da behandlingerne jo pludselig stoppede)

Håber i kan hjælpe.
På forhånd tak.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nærmest ejerens rettigheder der er tale om.

Inden der er gået 3 år, kan han fremsende en faktura på sit tilgodehavende, idet hans fordring derefter er forældet.

Du må høre om han stadig har firma, hvis ikke er han lidt på den fordi det så kan være svært legalt at opkræve sit tilgodehavende.

Ved samtale med ham finder du hurtigt ud af hvad der er sket og det lyder som om han er moden til at give dig en væsentlig dekort, især nu da du har væsentlige reklamationer.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 31. Jan 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mange tak for det hurtige svar.

Jeg har fundet ud af at firmaet er lukket ned så jeg må tage den derfra. :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)