Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab for lille IVS uden indtægter?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Skødstrup
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino-brugere

Jeg oprettede et IVS-selskab i foråret 2016 og skal nu til at udarbejde virksomhedens første årsregnskab for 2016. Der er bare det, at jeg ikke har haft nogle indtægter i virksomheden endnu, da 2016 reelt kun har stået på oprettelse af selskabet og udgifter til produktudvikling. Derfor er der heller ikke så mange poster, og umiddelbart tænker jeg, at det ikke kan være så kompliceret at udarbejde årsregnskabet, at jeg har brug for ekstern hjælp. 

Derfor er mine spørgsmål: 

1. Er der en nedre bagatelgrænse for, hvornår man skal udarbejde et årsregnskab, idet jeg ikke har haft nogen indtægter endnu. 

2. Hvad er den bedste og billigste måde, hvis man vil gøre det selv? Dinero

3: Er der noget, man skal være særligt opmærksom på i forhold til oplysninger til SKAT? Når der ikke er nogen indkomst, skal man vel ikke oplyse alverden? 

På forhånd tak for hjælpen. 

/Jens

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

1 nej

2 f.eks Dinero ja

3 fuld årsrapport med alt - drift og balance - efter årsregnskabsloven i virk.dk regnskab 2.0 samt selskabsselvangivelse. Har du aldrig prøvet det før, så kan det være klogt at få hjælp til rapporten - f,eks for at få udskudt skat af underskud korrekt med og registreret - 

Se iøvrigt - når nu du sprøger sådan lidt ud i det blå - lige denne her som fortæller om de ting du SKAL huske når du driver IVS http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skødstrup
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dine svar på mine spørgsmål. Jeg har nu købt to af de bøger, du anbefalede. "Introduktion til regnskab" og "IVS". Det kan nok give et overblik over, om jeg kan gøre det selv eller skal have ekstern hjælp til det. 

Go dag! 

Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Jens: desværre er vi en del IVS ejere i samme situation, men jeg fandt ud af at hvis man går ind på SKAT.dk under sin IVS, så har de en masse hjælp - så jeg vil sige, start med at udfylde deres meget lange "rapport" hvor du bl.a fortæller dem hvor lille din virksomhed er, så får du et bedre billede af hvor omfattende det er. 

Og der er gemmefunktion, så du kan tage det over flere dage, du behøver ikke færdiggøre den dag du starter. 

SKAT har virkelig et dårligt renome, men lige præcis deres erhvervsside for bla. små selskaber som IVS er supergod og pædagogisk, og afdramatiserer virkelig det hele. 

Du skal dog bruge tid på at finde det rigtige sted på skat.dk, - dette kan selvfølgelig være en udfordring med NEM ID brugerrettigheder osv osv. 

Held og lykke med det. 

Fra Skødstrup
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Musico

Tak for dit indlæg og gåde råd. Det vil jeg helt bestemt gøre. 

Tilmeldt 4. Feb 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Selve regnskabet kan du sagtens klare selv i Dinero, men til selve årsrapporten er der ikke nogen bagatelgrænse, så det vil være en god idé at finde en revisor som let kan få det ordnet, hvis man ikke selv er kyndig eller har overskud til det.

Fra Skødstrup
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg spørge om du har klaret bogføring og udarbejdelse af årsregnskab og skatteregnskab for dit IVS selv, eller om du er endt at benytte ekstern hjælp? Sådan som jeg kan læse mig til, er det kun nødvendigt at indberette årsrapporten digitalt til erhvervsstyrelsen via regnskab 2.0? Så ved jeg dog ikke, om man bagefter selv skal indberette til SKAT, eller om de trækker oplysningerne automatisk herfra.  

Det kan man læse mere om og få hjælp til her: https://erhvervsstyrelsen.dk/digitale-aarsrapporter

/Jens

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Holm-Christensen:

Må jeg spørge om du har klaret bogføring og udarbejdelse af årsregnskab og skatteregnskab for dit IVS selv, eller om du er endt at benytte ekstern hjælp? Sådan som jeg kan læse mig til, er det kun nødvendigt at indberette årsrapporten digitalt til erhvervsstyrelsen via regnskab 2.0? Så ved jeg dog ikke, om man bagefter selv skal indberette til SKAT, eller om de trækker oplysningerne automatisk herfra.  

Det kan man læse mere om og få hjælp til her: https://erhvervsstyrelsen.dk/digitale-aarsrapporter

/Jens

årsrappport for sig (husk måske at beregne udskudt skat evt - fremføres til brug for modregning i senere år så har du den med der) - og så selskabsselvangivelse for sig - der trækkes ikke noget auto (der vil ofte være en del skattereguleringer fra driftsresultat til skattemæssigt resultat)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skødstrup
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Musico 

Bare lige for at forstå dig rigtigt. Når du refererer til deres "meget lange rapport", er det så, når du har logget ind med din medarbejdersignatur på SKAT.dk, at du finder den et sted? Her synes jeg ikke, der ligger andet end mulighed for forskellige indberetninger (moms, told, punktafgift, lønsumsudgift, skat, osv). 

Men jeg har fundet denne her i stedet, som lyder lidt som det, du refererer til. Er det mon den, du har brugt? https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Regnskab_20 

På forhånd tak for svar. 

Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det mener jeg... men det er jo også via mearbejdersignatur...

Det er klart at Regnskab 2.0 jo ikke kan stå alene, men alligevel er det en stor hjælp

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)