Kære Amino-brugere Jeg oprettede et IVS-selskab i foråret 2016 og skal nu til at udarbejde virksomhedens første årsregnskab for 2016. Der er bare det, at jeg ikke har haft nogle indtægter i virksomheden endnu, da 2016 reelt kun har stået på oprettelse af selskabet og udgifter til produktudvikling. Derfor er der heller ikke så mange poster, og umiddelbart tænker jeg, at det ikke kan være så kompliceret at udarbejde årsregnskabet, at jeg har brug for ekstern hjælp. Derfor er mine spørgsmål: 1. Er der en nedre bagatelgrænse for, hvornår man skal udarbejde et årsregnskab, idet jeg ikke har haft nogen indtægter endnu. 2. Hvad er den bedste og billigste måde, hvis man vil gøre det selv? Dinero? 3: Er der noget, man skal være særligt opmærksom på i forhold til oplysninger til SKAT? Når der ikke er nogen indkomst, skal man vel ikke oplyse alverden? På forhånd tak for hjælpen. /Jens |
1 nej
2 f.eks Dinero ja
3 fuld årsrapport med alt - drift og balance - efter årsregnskabsloven i virk.dk regnskab 2.0 samt selskabsselvangivelse. Har du aldrig prøvet det før, så kan det være klogt at få hjælp til rapporten - f,eks for at få udskudt skat af underskud korrekt med og registreret -
Se iøvrigt - når nu du sprøger sådan lidt ud i det blå - lige denne her som fortæller om de ting du SKAL huske når du driver IVS http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html
vh John Hannover