Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura med cvr nr til lukket virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har, som enkeltmandsvirksomhed, købt et kursus, hvor jeg har valgt at dele betalingen op i rater. Efter jeg har betalt i 11 måneder opdager jeg, at cvr nr til den virksomhed jeg har købt af ikke længere eksisterer, dvs. er lukket for 10 måneder siden. Dvs de sidste mange måneder har jeg modtaget faktura med cvr nr som ikke eksisterer.

Jeg har stoppet betalingerne indtil de retter op på disse fejl.

De har så opstartet en ny virksomhed (APS) i en anden persons navn og dermed nyt cvr nr. Dette har de først oplyst mig i det jeg selv har henvendt mig til dem og udpeget fejlene.

Og hvad så med mit regnskab

1) Kan de sende mig kreditnota med det nye cvr nr?

2) Skal jeg bede om noget på skrift som beskriver skiftet fra det ene cvr nr til det andet?

3) Er det ok at der står det nye cvr nr på de fremtidige faktura, når jeg skal betale dem? Selvom ydelsen er købt hos en anden?

Jeg vil selvfølgelig gerne betale disse mennesker. Men det er vigtigt for mig, at mit eget regnskab er i orden.

På forhånd tak for hjælpen.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2125
Skrevet kl. 12:28

UPS

Lige et tillægs spørgsmål:

Dvs de sidste mange måneder har jeg modtaget faktura med cvr nr som ikke eksisterer.

Hvad med bankkontonummer er dette ændret?

Kun lige, at det faldt mig i øjnene.

Resten har vi jo: John Hannover, Whiskey osv der er skarpe der.

Tilmeldt 30. Jan 17
Skrevet kl. 12:34

bank nr kan jeg ikke se, da det er online køb og blev trukket fra mit mastercard. Det er vel ok?

Jeg kan lige hører en af de andre, hvordan det ser ud der.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:40

MaryV:

1) Kan de sende mig kreditnota med det nye cvr nr?

De skal ikke sende dig en kreditnota eller ny faktura.

At du får delt betalingen op i flere dele har som sådan ikke noget med fakturering at gøre. Oprindeligt skulle hele udgiften til kurset (efter min mening) have været bogført som en udgift med en modpost på kreditorkontoen. I forbindelse med betaling skulle der have været bogført på kreditorkontoen med modpost på banken.

MaryV:

2) Skal jeg bede om noget på skrift som beskriver skiftet fra det ene cvr nr til det andet?

Hvis virksomheden eller selskabet er lukket skal du have noget på skrift som fortæller dig at fordringen/din gæld er overdraget til et andet CVR-nummer.

MaryV:

3) Er det ok at der står det nye cvr nr på de fremtidige faktura, når jeg skal betale dem? Selvom ydelsen er købt hos en anden?

Der skal som sådan slet ikke laves fakturaer, men nærmere bare en opkrævning fra den virksomhed eller selskab som du skylder penge.

Tilmeldt 30. Jan 17
Skrevet kl. 14:29

Mange tak for svar. Men nu er der jo lavet betalinger hver måned. Og jeg har betalt 10 rater i alt hvoraf 3 er ok. Hvad gør jeg med de resterende 7 med forkert cvr nr? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46696
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er de tre hvor du skal have skriftlig besked fra gamle og nye CVR om, at fordringen er overdraget til det nye CVR hvortil alle fremtidige betalinger skal gå

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jan 17
Skrevet kl. 15:04

Ok, mange tak for svar John.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)