Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura fra firma til firma...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt nogen restpartier fra en netshop som skal lukke og i den forbindelse har hun selvfølgelig lavet en faktura til mig.

Jeg mener bare ikke den er helt rigtig, hvad siger I?

Hun har skrevet:

Taf Toys Legetøj (1 skattekiste, 3 legestænger, 9 babybog)       Kr. xxx

Osv...

Dvs. der er en samlet pris på de stykker legetøj og det er angivet inkl. moms. Der står så ikke det er inkl. moms i selve den linie, men det ved jeg.

Til slut står der "heraf moms" xxx (og her er der trukket 25% fra så der er jo også en fejl). Og så Ialt beløbet inkl. moms.

Fakturaen indeholder dog hendes og mit virksomhedsnavn og adresse samt cvr nummer.

Men er vi ikke enige om, at der skal være enhedspriser på vare type vare ex. moms angivet?

Har bare allerede fået hende til at ændre en gang, da der ikke stod vores firmanavne og cvr nummer på. Og ja nu har hun så ellers lavet det resterende på samme måde.

Kan jeg være ligeglad og så bare ændre momsbeløbet til det rette (altså 20% fra) og så bare bogføre? Eller gælder det ligeså meget for mig som køber, som det gør for sælger at den skal opfylde visse betingelser?

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:19

Hej!

Jeg ville bede om en korrekt faktura, idet det jo vil gå galt i hendes momsregnskab med 25% moms af salgsprisen.

Hvis du ikke kan få det, er du jo nødsaget til at bruge den udstedte faktura, men så har du dog gjort et forsøg for

at få en korrekt faktura, der kører efter fakturakravsreglerne.

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 11:22

Ja det har du ret i, det vil være synd (hun har dog revisor, som så vil opdage fejlen), men som sagt har jeg allerede få en ny faktura.

Men inden jeg endnu engang rette henvendelse til hende, skal jeg være sikker på det omkring enhedspriser ex. moms m.m.??

Jeg mener jo ikke den overholder de regler og mener da (har ikke lige kigget igen) at der står bla. dette krav til en faktura.

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:29

Hej!

Ja...det er et krav.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)