Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

afskrivninger hjælp

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lidt svært ved at forstå afskrivning, jeg har haft en butik og solgte den i maj, men har et varelager på 90.000 kr, hvordan er afskrivnings reglerne....jeg har mit varelager hjemme i min kælder, og har stadig mit firma, hvordan skal jeg forstå hvad der menes med afskrivning af varelaget?    er det mindre værd?          eller .............det er fordi jeg prøver at komme af med det, men det er meget svært..........så jeg tænkte at hver år må det jo blive mindre værd og om nogle år ingen ting værd.?.....kan ikke finde ud af det hjælp!........vil jo gerne havde det hele væk, og lukke mit firma........hvad sker der hvis jeg bare lukke og ikke er kommet af med mit varelager?

Ja det er lidt mange spørgsmål på en gang, men jeg håber at I kan hjælpe mig

Mvh gitte 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 18:36

Du bør nok betale en der har forstand på det, for at hjælpe dig videre med de konkrete skridt. En fagperson.

Men du skal foretage en nedskrivning af værdien, og ikke en afskrivning da dit varelager består af omsætningsaktiver og ikke driftsmidler (som man afskriver på).  Sådan en nedskrivning er fradragsberettiget som en driftsomkostning.

Hvis jeg forstår dig ret, så har du ikke lukket din virksomhed, og dermed har du antageligt stadigvæk et regnskab der skal opstilles. 

Når du har indkøbt dine varer, har du nok indregnet dem til kostpris - varens pris plus hjemtagelsesomkostninger. Når du skal nedskrive værdien på varerne på grund af ændrede markedsvilkår eller lignende, så kan du gøre det til nettorealisationsværdi.

Men igen - tag fat i én der har forstand på det.

Det kan være at der er andre herinde, der vil komme med den store redegørelse uden beregning, men hvis ikke, så er du velkommen til at sende en privat besked, og så skal jeg hjælpe dig på vej.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:19

gå til Christian C SumSum f.eks - en der ved lidt om skats vurdering af - hvis du nedskriver varelager. Kan sætte de korrekte værdi ind - f.eks. hvad tilsvarende handles til rund om på nettet osv
Der er formentlig en vis begrundelse i nedskrivning når du har lukket butikken
Det langt bedste er, at sælge det til en 3. part, så er der ingen diskussion . Skal du selv overtage varer - er det til opr indkøbspris uanset hvad, så prøv dog hellere at sælge og får det væk, når butikken er lukket

Ellers, tag hjælp så du ikke får en skatteoverraskelse med noget underkendt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)